- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Extra godmat til gullfisk?
Extra godmat til gullfisk?
Postet 17.01.08 kl 10:42
Hei
hvis eg var deg så ville eg gått på ein dyrabutikk og spurt om de har andemat som er en flyteplante som vokser EKSTREMP FORT!
og vis du har et akvarium med lite vannbevegelse så formerer andematen seg 4 doblet på noken dager. og vips så har du helle vannskorpa full av andemat!
og vis du har et akvarium med lite vannbevegelse så formerer andematen seg 4 doblet på noken dager. og vips så har du helle vannskorpa full av andemat!
Postet 17.01.08 kl 11:20
Postet 20.01.08 kl 22:15
Postet 03.02.08 kl 23:04
Shlushfortell :) Hvordan lager du erteblandingen? Vil den kanskje også bli likt av guppy å skjørtetetra? :p
Guppy liker grøntfòr og spiser erter. Men skjørtetetra er vel ikke noen utpreget grøntspiser, det er hovedsaklig kjøttbasert mat som er deres meny. Så det spørs om de finner det særlig smakfullt. Kanskje de napper i det likevel, siden "alle andre" gjør det og de føler de må "henge med"
Moste grønne erter skal være veldig populært blant grøntspisende fisk som L-maller, levendefødere og gullfisk/slørhaler.
Husk at slik ferskmat forurenser veldig, så vær sparsom med rasjonene og gi heller litt og litt slik at du ser at de tar hver bit med en gang.
Det ble tipset om andemat lengre opp i tråden her. Det stemmer at grønnsaksspisende fisk og snegler ofte setter pris på noen munnfuller med andemat. Dersom du legger ut en annonse her på forumet under "ønskes", så vil sikkert noen gi deg en pose gratis (evt at du bare betaler porto). Kan aldri tenke meg at noen vil ta betalt for ugress
Postet 04.02.08 kl 02:12
Endret: 04.02.08 kl 02:13
Postet 07.02.08 kl 17:44
Postet 07.02.08 kl 23:05
Postet 07.02.08 kl 23:20