Mat til sommerfuglciklide?

Har nettopp kjøpt meg sommerfuglciklide, hun i butikken sa de spiste vanlig flakfor. Men jeg tenkte at det kanskje var lurt å gi dem noe annet også, jeg gir guppyene og platyen erter som tillegg, men cilkiden er vell kjetteter den så da er den kanskje ikke så imponert over erter :p Noe mat som er enkel som jeg kan gi dem? Noe som jeg kan kjøpe her (det er ingen dyrebutikk her) i f.eks vanlig dagligvare?

Noe jeg kan lage/fange?

Hvordan gjør dere det hvis/når dere fanger mygglarver selv? Tar dere bare å fryser de ned med vann/uten vann? Siler de ut med hov å fryser de?? Slipper de nedi levende?(bare om sommer seff).

Takker for alle tips, og håper ciklidene mine blir glade )
Selv forer jeg med frosne mygglarver i sort, hvit og rød utgave. Men noen mener at røde myggiser er farlig for sommerfugler, noe jeg ikke støtter. I tillegg får dem artemia...og har også prøvd dafnier. Men sistnevnte er litt smått.

Av tørfor får de tetra flakfor, JBL novo tab etc.
foreløbig får de flakfor da, men de viste interesse for algepelletsen til algespiseren min også i går da :p Det er bare så fine og søte når de er nysgjerrige da )
Har du prøvd såkalte cichlidesticks? Jeg hadde i alle fall god erfaring med de. Kan kjøpes på bla.a. Tropehagen. Husker ikke prisen i farta, men tror det er flere bokstørrelser du kan velge i.
Oki Kan sikkert kjøre innom dyrebutikken i morgen ) det tar ca 40 min å kjøre dit, men jeg skal den veien uansett. Regner med de har den på orkdal zoo
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap