Variert fòr til slamkryper... noen tips?

Hei, har en slamkryper på ca 15cm, også lurte jeg på det med fòret...
hittil har han bare fått røde frosne mygglarver, har gitt han noen sirisser og med dem drukner han bare. Har også prøvd med litt erter og sånn men det bryr han seg ikke noe om... legger nesten ikke merke till det...

Synes jo at et diett på røde mygglarver er litt ensidig og kan jo bli helsefarlig i lengden? er det noen som har noen tips om hva jeg kan gi han??

på forhånd takk
Hvis slamkryperen din er så stor vil den sikkert ta melorm. Det får du tak i levende på "alle" dyrebutikker.

Du kan jo også prøve å få tak i en kultur med bananfluer. Mine fisk var helt ville etter det men jeg orket ikke holde på med det. De vrimler som maur og jeg klaaaaarer ikke maur...

Ellers så ville jeg prøvd meg frem med diverse frossent.

Det ligger en fin artikkel om slamkryper på et annet forum, sikkert gode råd der
ja... har jo prøvd melorm før... med var en liten stund siden...
ja, for prøve med det igjen da

den der artikelen har jeg lest en del ganger... nermest pugget de
GK
ja... har jo prøvd melorm før... med var en liten stund siden... ja, for prøve med det igjen da;) den der artikelen har jeg lest en del ganger... nermest pugget de;)

Hva med å stikke til en fiskebutikk (ikke akvariebutikk, men ut-og-fiske butikk) og høre om de har noe levende snadder der?
det høres jo ut som en god idè. ga mons(ja han heter det) noen melormer i går, og jett om han likte det alle de fem melorneme forsvant jo i løped av et minutt.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap