Corydoras og foring

har 2 stk akvarie med en stim med 5 Corydoras i hver av de, det ene er ett 60l med 5 stk Corydoras arcuatus og det andre et 100l med Corydoras schwartzi.
forer nå med tetra PlecoMin, men lurte på hvor ofte bør jeg fore de og hva kan jeg evnt variere med?
PlecoMin er egentlig ikke det beste fôret for coryer siden disse er forholdsvis harde og er beregnet for sugemaller som krever mer plantekost enn coryene. Tetra TabiMin passer bedre for coryer. Lignende tabletter finnes hos andre produsenter også, feks Hikari sinking wafers og Jbl NovoTab eller Jbl Tabis. Ofte finner du bilder av coryer utenpå boksene med den maten som passer best for de
En liten ide, sånn litt på siden...

Hadde det ikke vært kult å dytte disse tablettene ned i sanden (om man har sand da.) slik at corrydorasene vil dykke snuten ned i sanden for å spise?

Men er jo mulig at de ikke vil få med seg alt og at restene vil forurense.
Og jeg må bare få si det men coryene mine elsker banan...De står og slurper den i seg og det er såååå moro å se på...
Frosne røde mygglarver, frosne artemia og tetra discus bits er en favoritt hos mine coryer!
Her går det også hovedsakelig i frosne røde mygglarver, artemia og JBL novo tab, alt dette faller i god smak
kjøpte noe som heter prodac nutron staples, synketabletter, disse virka som falt i smak, skal også teste noe av det som ble skrevet over her. takker for tips
Heidi Ingdal
Og jeg må bare få si det men coryene mine elsker banan...De står og slurper den i seg og det er såååå moro å se på...

Banan? Det hørtes nesten voldsomt ut.
Hvor mye har du oppi til fiskene dine i forhold til antall fisk osv..
Har ikke så hørt så mye om foring med banan..
Coryene mine spiser faktisk agurk i de karene med maller som jeg forer med agurk i blant
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap