Noen som har sett levende mygg til salgs i butikker i oslo?

Det er vinter og jeg har lyst å gi mine fisk levende mygg så de får brukt jaktinstinktet sitt (kanskje de jakter på larvene istedet for rekene mine...)

Men det er kanskje ikke er noe marked for det i norge?

I den danske nettbutikken tropefisk.no selger de levende mygg. Har sjekket i den norske nettbutikken og andre norske nettbutikker, men ingen fører noe sånt. Uansett ville det beste være stikke innom en butikk i Oslo og kjøpe. Regner med det vil bli litt dyrt i porto når de sendes med vann, det vil jo veie litt.

Noen som har sett en butikk som fører levende mygg?
hei jeg tror jeg ville ha prøvd Villmarksbutikken men jeg vet ikke om det er i Oslo det ligger en på Jessheim storsenter.
Dem kan ha mygg.
Den eneste butikken jeg har hørt om som har sånt, var Majorstuen Zoo. De hadde tilbud om abonnement på sånt, at man kunne hente en dose levende fôr en gang i uka i vinterhalvåret. Men dessverre har de jo sluttet å selge fisk, så da har de sikkert sluttet med det tilbudet også
mona o
Den eneste butikken jeg har hørt om som har sånt, var Majorstuen Zoo. De hadde tilbud om abonnement på sånt, at man kunne hente en dose levende fôr en gang i uka i vinterhalvåret. Men dessverre har de jo sluttet å selge fisk, så da har de sikkert sluttet med det tilbudet også :(

Hmm.. men jeg kan jo høre. Har ikke vært der siden de la ned fiskeavdelinga, men etter hva jeg forsto skulle de fortsette å selge rekvisita til akvarier.

Fredrikstad blir litt langt ja
Du kan prøve sportsforetninger. De selger ofte levede fjørmygglarver, da disse brukes til isfiske.
Lisbeth
[QUOTE=mona o]Den eneste butikken jeg har hørt om som har sånt, var Majorstuen Zoo. De hadde tilbud om abonnement på sånt, at man kunne hente en dose levende fôr en gang i uka i vinterhalvåret. Men dessverre har de jo sluttet å selge fisk, så da har de sikkert sluttet med det tilbudet også :(

Hmm.. men jeg kan jo høre. Har ikke vært der siden de la ned fiskeavdelinga, men etter hva jeg forsto skulle de fortsette å selge rekvisita til akvarier.

Jeg ville absolutt hørt med de, som du nevner - de selger rekvisita fremdeles og innehaveren er jo en aktiv akvarist så du skal ikke se bort i fra det. Post her hva du finner ut, om de selger det der er det interessant for flere av oss.

Alternativt kan du jo prøve Akvariemagasinet, han har jo mye rart.
Arnfinn
Du kan prøve sportsforetninger. De selger ofte levede fjørmygglarver, da disse brukes til isfiske.

Mygg og mygglarver er jo begge gode levendefor. Skal man ha levendefor i vinterhalvåret, eller ikke ønsker å fange selv jo bananfluer fint som levendefor som kan fanges fra overflaten. Disse kan man kjøpe startkulturer av for å oppdrette selv. Mange av artene har småvinger og kan ikke fly, noe som er praktisk ved foring.

I vannet er jo daphnier etc bra. Mygglarver er likevel et veldig næringsrikt og fint for i sesongen.
Joakim
[QUOTE=Lisbeth][QUOTE=mona o]Den eneste butikken jeg har hørt om som har sånt, var Majorstuen Zoo. De hadde tilbud om abonnement på sånt, at man kunne hente en dose levende fôr en gang i uka i vinterhalvåret. Men dessverre har de jo sluttet å selge fisk, så da har de sikkert sluttet med det tilbudet også :(

Jeg ville absolutt hørt med de, som du nevner - de selger rekvisita fremdeles og innehaveren er jo en aktiv akvarist så du skal ikke se bort i fra det. Post her hva du finner ut, om de selger det der er det interessant for flere av oss.

Alternativt kan du jo prøve Akvariemagasinet, han har jo mye rart.

Akvariemagasinet har jeg ikke tenkt på, men tenkte jeg skulle høre med Tam Alna som også har godt utvalg. Jeg skal gi beskjed hva jeg finner ut av
PT
[QUOTE=Arnfinn]Du kan prøve sportsforetninger. De selger ofte levede fjørmygglarver, da disse brukes til isfiske.

Mygg og mygglarver er jo begge gode levendefor. Skal man ha levendefor i vinterhalvåret, eller ikke ønsker å fange selv jo bananfluer fint som levendefor som kan fanges fra overflaten. Disse kan man kjøpe startkulturer av for å oppdrette selv. Mange av artene har småvinger og kan ikke fly, noe som er praktisk ved foring.

I vannet er jo daphnier etc bra. Mygglarver er likevel et veldig næringsrikt og fint for i sesongen.

Been there -done that! Jeg kommer aldri til å prøve bananfluer igjen. Fikk en kultur med fluer som hadde forkrøplete vinger. Men oppførte seg som maur. MYLDRET ut av koppen når jeg tok av lokket og skulle ha ut noen få. Samboer måtte ta seg av å mate til det var tomt. Jeg fikser ikke maur! Forferdelige kryp du ikke aner hvor du har, og de MYLDRER! Fyttirakkern!

Men dette er virkelig type mat fiskene setter stor pris på og som jeg anbefaler til folk som ikke er så pysete som meg, he he.

For meg funker det bedre med noe som svømmer under vann. Jeg har så mye flyteplanter også så fluene MYLDRET rundt oppå dem...
Tilfeldig bekjentskap
© T.K.
Reklame for plussmedlemskap