- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Ok. nå er jeg litt redd. noen har matet fiskene mine med sjokolade!
Ok. nå er jeg litt redd. noen har matet fiskene mine med sjokolade!
Høres sikkert ut som en køddetråd med det er det ikke!
Var en liten kid på 3 år her som slapp flere små biter med Freia sjokolade ned til juvelciklidene mine straks jeg snudde ryggen til.
Å jeg SÅ at de spiste alt sammen! (Dere vet hvordan det er med Juvelciklider og ting som er store nok til å passe i kjeften!)
Så nå er jeg også litt uvitende om hvor mye stakkarene har fått også!
Og om det kan være farlig for dem?
Er det noen her inne som ehe har matet med melkesjokolade før?
De må da få sinnsykt vondt i magen?
Var en liten kid på 3 år her som slapp flere små biter med Freia sjokolade ned til juvelciklidene mine straks jeg snudde ryggen til.
Å jeg SÅ at de spiste alt sammen! (Dere vet hvordan det er med Juvelciklider og ting som er store nok til å passe i kjeften!)
Så nå er jeg også litt uvitende om hvor mye stakkarene har fått også!
Og om det kan være farlig for dem?
Er det noen her inne som ehe har matet med melkesjokolade før?
De må da få sinnsykt vondt i magen?
Postet 21.03.09 kl 21:21
Fisk og dyr er jo ulike ting, men.... Det eneste jeg vet er at sjokolade er fryktelig farlig for hunder om de overspiser av det. Så et program en gang der en labrador hadde brutt seg inn i mors matlager og spist en hel haug med sjokolade. De ferska bikkja da alt var spist opp.... det bar rett til dyrlegen og der stressa de veldig med å få i den brekkmiddel så den skulle kaste det opp igjen. Husker de sa at det var en tabbe veldig mange hundeeiere gjorde, de ga hundene sjokolade. Selv i små mengder var det ikke bra for dem. Den hunden de hadde fått inn, klarte seg pga rask reaksjon fra eierne, ellers kunne den faktisk dødd av sjokoladen sa de. Men hvorfor, eller hva det var i sjokolade som var giftig for hunder, det husker jeg ikke.
Kan ikke tenke meg at det er særlig bra for fiskene, men hvorvidt det er direkte giftig eller ikke vet jeg ikke. Du har jo uansett ikke noe annet valg enn å vente det ut... dessverre.
Kan ikke tenke meg at det er særlig bra for fiskene, men hvorvidt det er direkte giftig eller ikke vet jeg ikke. Du har jo uansett ikke noe annet valg enn å vente det ut... dessverre.
Postet 21.03.09 kl 21:30
Postet 21.03.09 kl 21:37
Postet 21.03.09 kl 23:38
Ville kanskje byttet litt mer vann et par dager,slik en gjør når hele foringsboksen har blitt helt ut i vannet ved et uhell.
Bare i tilfelle det blir andre reaksjoner i vannkvaliteten enn vanlig,men det avhenger jo litt av hvor stort akvariumet er og hvor mye som ble gitt.
Bare en liten kommentar til det med hund og sjokolade:Jo mer kakao innhold det er i sjokoladen,jo mer giftig er det for hunden.
Bare i tilfelle det blir andre reaksjoner i vannkvaliteten enn vanlig,men det avhenger jo litt av hvor stort akvariumet er og hvor mye som ble gitt.
Bare en liten kommentar til det med hund og sjokolade:Jo mer kakao innhold det er i sjokoladen,jo mer giftig er det for hunden.
Postet 22.03.09 kl 01:12
Postet 22.03.09 kl 16:25
Inaktiv bruker
Synd det ikke var Sjokoladegurami som bodde i karet da! LOL
Postet 22.03.09 kl 17:02