Noen som har tips til bra för til små yngel (pygmeguramiyngel) for å fremme veksten?

Jeg har en gjeng Pygmeguramiyngel på ca 1 1/2/2 måneder. Disse er fortsatt knøttsmå og jeg förer med Liquid Fry 2 enda. Noen få er blitt såpass store at jeg tror de kan spise den mest finkornet varianten man kan skaffe av tørrför. Jeg har prøvd m noen korn med avskallet artemia (var det riktig? den tørrförvarianten) men vet ikke om disse blir spist.

Jeg synes de vokser veldig sakte og lurer derfor på om noen har tips til noe jeg kan gi for å fremme veksten?

Jeg lurer også på om disse må lære seg å spise fra overflata eller om de gjør det naturlig?
Jeg har ingen erfaring med oppdrett på arten, men liquifry er kun til de første dagene/ukene. Etter det er det levende mikromark og nyklekte artemianaupiler som er tingen. Hardkokt eggeploomme er også fint
Hvis de ikke har hatt annet enn infusorier og liquifry i 1 1/2 måned er det naturlig at de nesten ikke vokser.
Hvis du ser at avskallet artemia og finknust flakfor ikke blir spist kan du like godt la være, da det bare blir søppel eller sneglemat.

De er veldig små, så jeg er usikker på om micromark faktisk er smått nok..
Jeg må få tak i en ny kultur i alle fall, så får jeg prøve

Hvordan gjør jeg det med hardkokt eggeplomme?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap