Mat til kuhli-ålene mine!

Jeg kjøpte i dag 5 bitte små skjønne Kuhli-åler. De er litt sky, mn kommer seg. Det jeg lurer på er mengden mat som ålene skal få. Det sies at de skal ikke få mer en tre pellets i uken, men for hvilket antall er dette beregnet på? Noen ideer om fôring av fisken.. ålene:P
M@gNu$
Jeg kjøpte i dag 5 bitte små skjønne Kuhli-åler. De er litt sky, mn kommer seg. Det jeg lurer på er mengden mat som ålene skal få. Det sies at de skal ikke få mer en tre pellets i uken, men for hvilket antall er dette beregnet på? Noen ideer om fôring av fisken.. ålene:P

De vil vel også være mette hvær dag vil jeg tro.
Du kan også mate dem med flakfor, for di finner dette på bunnen.
Ja, men kan man ikke risikere at de blir "overfôret" og dør rett og slett av metthet?
Kuhliiene kommer nok ikke til å spise seg i hjel, det er værre med det som evt blir liggende igjen som de ikke spiser opp. har du andre fisk i akvariet eller er det bare disse 5 kuhliiene? Og hva slags pellets er det snakk om? Prøv deg litt fram, gi en pellets og se hvor fort de spiser opp den. jeg ville heller gitt litt hver dag enn mye et par tre ganger i uka.
Det høres lurt ut:P takk takk
Jeg har 2 nesten voksne kuhliål. De graver i sanden og dytter i seg det som måtte være der. Som hovedfor får de 1-2 carnivore pellets om dagen. Vanskelig å si om de spiser opp alt med en gang da jeg dytter pelletsen inn i en hule i en rot for at ikke de andre fiskene skal ta dem. Kuhliene bor i dette hullet.

-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Johan Blixhavn Mæland
Reklame for plussmedlemskap