Mat blir bare rot

Jeg forer fiskene mine med TetraMin XL flakes og Tetra Tabimin tableter. Men jeg har det problemet med at foret løser seg så fort opp og roter til akvariet mitt. flere som erfarer dette?

hva kan jeg gjøre med dette? finnes det bedre for f.eks?
Hvilke fisker har du?

XL flakene er store, så det kan hende fiskene blir avskrekket. Prøv å knuse opp flakene til litt mindre biter. Jeg bruker vanlig TetraMin og har ingen problemer med forurensing. De tablettene derimot kan være noe hærk om du ikke har heftig filtrering og sultne fisk.

Har tilsvarende produkt fra Prodac og det er det samme der. Blir litt støv som går i filterer ja. Så lenge jeg bare bruker en tablett til dagen går det greit.

-Tim
akvafanist
Jforet løser seg så fort opp og roter til akvariet mitt.
Første tanken som kommer er om du mater for mye. Fiskene bør som en tommelfingerregel spise opp alt maten du gir demi løpe av 2-3 minutter. Gi heller lite og ofte enn mye og sjelden eller enda verre, for mye og ofte.
de er ikek redd for xl flakene. de spiser de som bare det, men de smuldrer opp etter første tygg. kan prøve å fore litt mindre og kanskje heller to ganger ja.

men disse tablettene blir jo ikke spist med en gang. ikke alltid corydorasene svømmer rett bort..

Du kan jo også variere med frossentfor innimellom, det bøsser ikke i det hele tatt. Røde mygg og artemia feks. Det liker fiskene veldig godt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap