Eget for til bunnfisken?

Jeg har akkurat fått et akvarium som inneholder 16 neontetra, 4 guppyer, 6 sebrafisk, 1 sverddrager, 7 algespisere (to forskjellige arter, én stor med bustefjes, og én mindre med litt mindre komplisert utseende), og en 15-16 palettciklider.

Nå får de fargerikt flakfór, men det foregår for det meste i toppsjiktet. Bør jeg mate bunnfiskene med noe som synker i tillegg? Eller får de i seg det de trenger fra bunnen?

Og hvilke matingsrutiner anbefales for denne kombinasjonen fisk? Flere ganger daglig, eller én gang?

Det er viktig å fore med noe som synker når man har bunnfisk, spesielt når det er såpass mange fisk i topp og midtsjikt. Er ikke mye mat som rekker å synke til bunns da.

Tabelettfor og frossenfor synker. Jeg har mange bunnfisk -og fisk i topp og midtsjikt. Bruker stort sett frossentfor som sort og rød mygglarve, artemia, cyklops osv. Dette foret synker og er veldig populært blant alle fisk i karet. Tørrfor bruker jeg bare en gang i uka eller sjeldnere.

Det varierer hva slags foringsrutiner folk har. Jeg forer alltid en gang i døgnet. Forer jeg med tørrfor slenger jeg oppi både tabeletter og flytende tørrfor på en gang. Da får alle mat
Du får kjøpt egen mat til maller og ancistrius. Det er slags tabletter som synker og som de kan gnage på. Dette er spesielt beregnet på disse og inneholder masse forskjellige alger som de trenger. Bare spør i butikken etter mallefor ;D
Er det noen måte og bestille Fråsen mat på nette?

Eg må kjøre i 2-3 timer for og komme til nærmeste buttik som har det.
Det er no eg ikke orker og gjøre så ofte.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap