- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Bare ikke det!:-d
Bare ikke det!:-d
Inaktiv bruker
hei har noen fisk:
2stk gullbarbe
2stk palettciklide
1stk vanlig ancistruis
hva skal jeg fo`re dem med?
PS:jeg liker ikke mygglarver!
2stk gullbarbe
2stk palettciklide
1stk vanlig ancistruis
hva skal jeg fo`re dem med?
PS:jeg liker ikke mygglarver!
Postet 14.08.11 kl 18:43
Postet 14.08.11 kl 20:19
Inaktiv bruker
altså øm.... det er egentlig litt rart at jeg spurte om dette fordi de trives ut merket med flakfor alt! og jeg mter ikke mallen i det hele tatt, men den trives bra med å spise alger!,selv om jeg ikke har noe særlig av det, men har vel hatt den rundt et halvt år nå!
ER DETTE DUMT?
ER DETTE DUMT?
Postet 15.08.11 kl 10:44
Synes absolutt at det er dumt!
Den vil garantert vokse og trives bedre om den får noen tabeletter beregnet på maller.
Disse liker jo både alger, grøntfor og litt tre å gnage på.
Klart den kan overleve på restene av flakfôret de andre ikke får i seg,
men tenk så stusselig da...
Og husk at får de ikke nok/riktig fôr er de mye mer tilbøyelige til å spise planter, yngel o.l. om de kommer over det!
Palettene ville ihvertfall elsket litt mygglarver av og til,
selv om du sier at du ikke liker det!
Den vil garantert vokse og trives bedre om den får noen tabeletter beregnet på maller.
Disse liker jo både alger, grøntfor og litt tre å gnage på.
Klart den kan overleve på restene av flakfôret de andre ikke får i seg,
men tenk så stusselig da...
Og husk at får de ikke nok/riktig fôr er de mye mer tilbøyelige til å spise planter, yngel o.l. om de kommer over det!
Palettene ville ihvertfall elsket litt mygglarver av og til,
selv om du sier at du ikke liker det!
Postet 15.08.11 kl 16:21
Endret: 15.08.11 kl 16:22
Inaktiv bruker
de er vel levende og er larver til en mygg? nei takk en morgen vokner jeg opp med kroppen full av myggstikk!
Postet 15.08.11 kl 18:44
Neida!
Hvis du slipper oppi mygglarver så kommer du til og se at de blir borte fort. De fleste fisker er veldig glad i mygglarver. Kall det helgemat, jeg gir mygglarver til fiskene mine i helgene og vanlig flakkfor, tabletter og pellets i uka. Du kan jo kjøpe mygglarver fryst ned også fra dyrebutikken, det bruker jeg ved mindre det er sesong for mygglarver da jeg fanger det selv.
Når du bruker nedfryste mygglarver så kan du kutte det i små biter eller knuse hele kladden med mygglarver, så slipper du og kutte de opp hele tiden. Så tar du litt mygglarver i en kopp med litt vann i fra akvariumet/springen så tiner du opp mygglarvene og gir de til fiskene. =)
ADVARSEL! ikke lukt på koppen med mygglarver når den er tint opp! da får du deg en stor overraskese! =)
Når du bruker nedfryste mygglarver så kan du kutte det i små biter eller knuse hele kladden med mygglarver, så slipper du og kutte de opp hele tiden. Så tar du litt mygglarver i en kopp med litt vann i fra akvariumet/springen så tiner du opp mygglarvene og gir de til fiskene. =)
ADVARSEL! ikke lukt på koppen med mygglarver når den er tint opp! da får du deg en stor overraskese! =)
Postet 15.08.11 kl 19:02
Postet 16.08.11 kl 02:02
Inaktiv bruker
fint! kan du gi meg et bilde av det?:-!
Postet 16.08.11 kl 10:18
Inaktiv bruker
hva skjer hvis jeg lukter på koppen md mygglarver?
Postet 16.08.11 kl 10:20
Postet 16.08.11 kl 12:01
Haha!
Det lukter skikkelig dritt bare! hmm, bilde ja, har ikke noe slikt tilgjengelig akkurat nå. Men det ser kanskje litt ut som en sjokolade når du kjøper den. husker ikke helt, jeg har knust hele klompen min med mygglarver. Men det lukter ikke godt.
Postet 16.08.11 kl 16:34
Postet 16.08.11 kl 20:40
Inaktiv bruker
genialt!
Postet 17.08.11 kl 11:08