Frukt og grønnsaker?

hva slaks frukt og grønt funker til tropisk ferskvannsfisk / betta ?
Hei

Leste nettopp en artikkel om alternativt fôr til fisk, kanskje den kan være litt til hjelp?

Artikkel: Alternativ kost til fiskene
jeg bruker squasj og vanlig agurk til mallene mine... har en honning melon liggende... frister å slippe den oppi :P
Ørjan A
jeg bruker squasj og vanlig agurk til mallene mine... har en honning melon liggende... frister å slippe den oppi :P

hvor store biter bruker du da, og hvordan mater du ?
vel, jeg har altfor mange maller... har 4 pleco, 1 gibbi og 4 ancistrus, så en halv squasj forsvinner iløpet av et døgn... og det blir liggende igjen et tonn med dritt :P
du må nesten se ann hvor mye du skal gi. del en squasj opp i 8 biter, også gir du dem 1-2 biter annenhver dag, avhengig av hvor mye de spiser. husk å plukk opp restene dagen etter, ellers vil du ha squash flytende overalt og VELDIG grønt vann :P
Ørjan A
vel, jeg har altfor mange maller... har 4 pleco, 1 gibbi og 4 ancistrus, så en halv squasj forsvinner iløpet av et døgn... og det blir liggende igjen et tonn med dritt :P du må nesten se ann hvor mye du skal gi. del en squasj opp i 8 biter, også gir du dem 1-2 biter annenhver dag, avhengig av hvor mye de spiser. husk å plukk opp restene dagen etter, ellers vil du ha squash flytende overalt og VELDIG grønt vann :P

samme med agurk? :P
jepp, men jeg har bedre erfaring med squasj... den sluker mallene opp iløpet av natta,,, bare skinnet som ligger igjen. jeg fester en gaffel til frukten, så den ligger på bunnen.
ok ... er det noen som vet om kampfisk (betta)
Kampfisk er karnivor og liker nok best levende, frossent og tørrfôr. Dra ut i skogen og fang sorte mygglarver til dem, det vil de like. Eller du kan dyrke Bananfluer.
ja, nå har jeg lagt oppi en potetbit (kokt) og fiskene ble gale :P
Spiser fiskene seg ihjel ved overforing av grønnsaker og evt poteter?
Hei oppe en 1/5 agurk på fredag og på sondag fløt det tre døde silver sharks...
Conrad
Spiser fiskene seg ihjel ved overforing av grønnsaker og evt poteter? Hei oppe en 1/5 agurk på fredag og på sondag fløt det tre døde silver sharks...

jeg har hørt om å spise for mye, jeg har en tante som fikk meg til å begynne med akvarium,
og det samme har skjedd med henne. men det var med flakfor da.... jeg tok bare bittesmå potetbiter 2 stk, og tok de ut etter en liten stund....
menneske kroppen kan ikke fordøye det... hvorfor gi fiskene det? ender sikkert med forstoppelse og død fisk, mm fisken er veldig stor.
Conrad
Spiser fiskene seg ihjel ved overforing av grønnsaker og evt poteter? Hei oppe en 1/5 agurk på fredag og på sondag fløt det tre døde silver sharks...

Lå agurkene i akvariet i tre dager så kan det nok hende vannkvaliteten har skylda Alle grønnsakrester bør fjernes etter noen timer, evnt morgenen etter om det fores på kveld. Blir det liggende rester kan det fort bli for mye for filteret å håndtere, spesielt i små kar hvor det ikke er så mye å gå på, og da kan det bli skadelige mengder med nitritt i karet som tar knekken på fisken.

Vær også obs på at om fiskene er rene kjøttetere så har de ikke så godt av ren plantekost. Tarmsystemet deres er rett og slikt ikke i stand til å takle slik mat.

Når det gjelder mais så er det skallet som ikke kan fordøyes. Fjernes det, slik man gjør på erter, så tror jeg ikke det gjør noen skade å mate med det innimellom.
Tante Astrid
Når det gjelder mais så er det skallet som ikke kan fordøyes. Fjernes det, slik man gjør på erter, så tror jeg ikke det gjør noen skade å mate med det innimellom.
visste jeg ikke... kult ^^,4

Oi! Det skal jeg prøve kanskje reker syns avskallet mais er festmat?
kult at jeg kan gi litt smarte ideer
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap