- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Ronjas undervannsverden
Ronjas undervannsverden
Inaktiv bruker
Hei, fant ut at det var påtide å lage en personlig akvarietråd om hvordan jeg fikk literssyka, så her er min historie:
Etter 6 år med masing så gadd jeg ikke mere. Jeg tok saken i egene hender å skaffa meg et akvarium. Det starta med en boks på 2 liter som jeg skulle bruke til en snegl. Men søstra mi missforsto at jeg sa at jeg hadde akvarium, så hun kom hjem med en sprell levende gullfisk. Vi fant fort ut at dette ikke gikk så da fikk jeg en bolle på ca. 20 L av mamma. Doffen vokste. Så derfor kom mamma og pappa hjem med en 28L ferskvannsakvarium. Selvfølgerlig ble jeg så glad at jeg skrek. Men en dag kom tanta mi hjem til meg med 9 Guppyer og en Algeter. Da vi putta dem oppi var alt helt topp. Der virka ut spom plassen var stor. Så jeg kjøpte en kampfisk. etter 2 guppymord flytta jeg kampfisken til bolla. etter ennå 2-3 måneder kom bestemor hjem med en 60L akvarium. Jeg ble kjempeglad å starta opp med engang. etter 14 dager putta jeg da oppi fiskene.
Etter 1 måned kom tanta mi hjem med 5 sølvhaier, som jeg da ga til en slektning som har en 1000L. Doffen dævvæ så jeg kjøpte en ny.
Allerede nå planlegger jeg neste kar og ny innredning.
-AquaRonja
Etter 6 år med masing så gadd jeg ikke mere. Jeg tok saken i egene hender å skaffa meg et akvarium. Det starta med en boks på 2 liter som jeg skulle bruke til en snegl. Men søstra mi missforsto at jeg sa at jeg hadde akvarium, så hun kom hjem med en sprell levende gullfisk. Vi fant fort ut at dette ikke gikk så da fikk jeg en bolle på ca. 20 L av mamma. Doffen vokste. Så derfor kom mamma og pappa hjem med en 28L ferskvannsakvarium. Selvfølgerlig ble jeg så glad at jeg skrek. Men en dag kom tanta mi hjem til meg med 9 Guppyer og en Algeter. Da vi putta dem oppi var alt helt topp. Der virka ut spom plassen var stor. Så jeg kjøpte en kampfisk. etter 2 guppymord flytta jeg kampfisken til bolla. etter ennå 2-3 måneder kom bestemor hjem med en 60L akvarium. Jeg ble kjempeglad å starta opp med engang. etter 14 dager putta jeg da oppi fiskene.
Etter 1 måned kom tanta mi hjem med 5 sølvhaier, som jeg da ga til en slektning som har en 1000L. Doffen dævvæ så jeg kjøpte en ny.
Allerede nå planlegger jeg neste kar og ny innredning.
-AquaRonja
Postet 04.08.10 kl 21:09
Inaktiv bruker
Postet 04.08.10 kl 21:15
Inaktiv bruker
Bildet en og to er kampfisken min: RedBull. Var faktisk på kinodate med han
Bilder tre er det lilla sand som jeg ska ha i akvariumet mitt.
Bilder tre er det lilla sand som jeg ska ha i akvariumet mitt.
Postet 04.08.10 kl 21:23
Postet 04.08.10 kl 22:01
Inaktiv bruker
Hehe, takk
Postet 04.08.10 kl 22:09
Postet 04.08.10 kl 22:28
Inaktiv bruker
Hehe, det hjelper å engasjere seg.
Jeg vet, han er husets konge
Jeg vet, han er husets konge
Postet 04.08.10 kl 22:30
Postet 04.08.10 kl 22:31
Inaktiv bruker
Ja, jeg har en guppyunge med han, men har bryr seg knapt om den. Når han ser meg kommer han mor glasset. Har blitt skikkelig glad i han.
Helt ærlig trodde jeg det ville bli masse skrivefeil siden jeg er trøtt..
Ha en fin kveld videre
Helt ærlig trodde jeg det ville bli masse skrivefeil siden jeg er trøtt..
Ha en fin kveld videre
Postet 04.08.10 kl 22:34
Inaktiv bruker
Postet 04.08.10 kl 22:37
Inaktiv bruker
Postet 04.08.10 kl 23:08
Inaktiv bruker
Postet 04.08.10 kl 23:10
Postet 05.08.10 kl 09:57
Inaktiv bruker
Tusen takk
Postet 05.08.10 kl 15:48
Inaktiv bruker
Planleggning pågang
Jeg har planlagt et 300 L ferskvanns akvarium så ska jeg flytte over fiskene å gjøre om 60L til brakkvanns akvarium så ska jeg ha slamkrypere, sånn halvparten land, halvparten vann. Ellers så planlegger jeg fortsatt på hagedam. Men først 300L.
Noen som vet om webzoo sender i posten?
Noen som vet om webzoo sender i posten?
Postet 05.08.10 kl 19:01
Inaktiv bruker
Nå er det påtide med en oppdatering fordi jeg har nå skaffa meg et kaldt saltvannsakvarium, jeg omminnreda 28L til saltvanns. Det jeg gjorde var å vaske hele akvariet, fylle det med lilla sand, tok tang oppi, redigerte pumpeinstillingene å tok havvann så nå har jeg noen snegler + mariflo (tanglopper på godt norsk) + noen minikrabber. de ser ut til å trives.
Blir nok ikke noe mere fisk enn det.
Blir nok ikke noe mere fisk enn det.
Postet 06.08.10 kl 22:14
Inaktiv bruker
Gleder meg til nesteuke, da ska vi nemlig kjøre til trondheim å der brae med det hele er mange dyrebutikker! Ikke se bort ifra at jeg kommer hjem med et nytt! Jeg satser på dådyrblikk og argumenter så vi for se
-Ronja
-Ronja
Postet 07.08.10 kl 20:52
Inaktiv bruker
Hei igjenn, det har skjedd store endringer i akvariummet, jeg har ikke sovet inatt pga at jeg vasket sand som da var henta fra en sandstrand. Fordi at mamma og pappa dro til alta så ska de kjøpe 5 corydoras green laser
+ 4 store planter. Ska bli spennede å se de.
Jeg har ikke vært så aktiv å tatt bilder, fordi jeg akkurat fant laderen så snart kommer bilder
+ 4 store planter. Ska bli spennede å se de.
Jeg har ikke vært så aktiv å tatt bilder, fordi jeg akkurat fant laderen så snart kommer bilder
Postet 09.08.10 kl 11:46
Inaktiv bruker
Postet 09.08.10 kl 18:07
Postet 09.08.10 kl 19:56