Min undervanns verden :))

Var på dyrebutikken i helga sammen med min søster som hadde kjøpt noen mollyer (?) der tidligere , men så døde di så hu sku få nye . oppi posen der den nye fisken var låg det en liten en (fisk) .
søstera mi sa ifra til damen i dyrebutikken men fikk som svar at den kom nokk til å bli spist opp .

Men neida , det ble den ikke . Siden jeg nesten nettopp hadde fått akvarie hadde jeg jo veldig lite fisker (noen a. maller, og 2 dvergbotia) , min søster hadde jo mer en nokk fisker fra før så da var hun så snill at jeg fikk babyen av ho )
så no lever "mini" (kallenamnet til fisken) alene oppi et yngel kar ,siden den hadde blitt spist av botiane uten

så da lurte jeg på :

-Hvor lenge skal den ver i yngel "karet" ?
Hvis du ønsker svar på spørsmål må du legge det ut i forum, ikke i din personlige tråd. Tittelen på innlegget bør også være informativ. Det er få som er innom alle personlige tråder for å se om noen spør om noe der
Lisbeth
Hvis du ønsker svar på spørsmål må du legge det ut i forum, ikke i din personlige tråd. Tittelen på innlegget bør også være informativ. Det er få som er innom alle personlige tråder for å se om noen spør om noe der ;)


jeg trodde dette var i forumet , har sikkert bare rotet meg bort
Hei og velkommen

Ser du har fått laget deg din egen tråd.

Her kan du i fremtiden skrive alt om hvordan det går i akvarie(ne) ditt/dine.

Bare husk at du stiller spørsmålene dine inne på selv forumet og i rett kategori.

Det var ikke ment som kritikk at jeg nevnte at det holdt med en tråd. Det var ment som en opplysning.

B. Andresen
Hei og velkommen Ser du har fått laget deg din egen tråd. Her kan du i fremtiden skrive alt om hvordan det går i akvarie(ne) ditt/dine. Bare husk at du stiller spørsmålene dine inne på selv forumet og i rett kategori. Det var ikke ment som kritikk at jeg nevnte at det holdt med en tråd. Det var ment som en opplysning.


Ok , takk for info
Hei igjen.

Jeg så på bildene da akvariet ditt og syns det så veldig bra ut.

Du kan registrere det på siden din med bilde og hva di har av fisker i det om du har lyst til det.

Ta gjerne en titt på siden min. den kommer du inn på ved og trykke på bilde mitt. eller gå inn på den når jeg har skrevet i den. Og mo du skriver noen ord til meg der så vil du få mail hver gang jeg eller noen andre har skrevet i den.

Dette lærer du deg fort.
Her er og en link til siden min.
Idag reiste eg hele veien til karmøy for å kjøpe fisk ! hadde planer om guppy , helt til jeg så di nusselige palett ciklidene !
så det ble palett ciklider på meg da , kjøpte 3 stk . 2jenter og 1 gutt , så nå håper jeg det blir yngel etter hvert . ( å forhåpentlig vis et større akvarie ! )
de er veldig vakre , kommer nokk ikke til å kjøpe mer fisk på en stund nå .
vil jo at alle fiskene skal få plass , og at de trives da selfølgelig

så nå har jeg : "mini" (seilfinnemolly) , 4-5 ancictrus, 2 dvergbotier og de tre nye palett ciklidene
herlige er dei )
litt opt.

tror jeg har funnet en perfekt mix (for meg ) til akvariet mitt , da jeg kjøpte palettene var jeg redd for at de skulle bli kjedlige .
men de er rett og slett perfekte , nusselige er di .
virker som om de og dverg botiane er ganske gode "venner" , palettene er noen små søte båter ! . den eneste ulempen var at de er griser når de kommer til å spise ! hahahaha
Idag skjedde det noe morsommt ! den eine paletten min begynnte å riste (veldig kort/fort) , først trodde jeg at jeg såg syner men så skjedde det ein gang til , så enda en gang, mon tro om den såg på speilbilde av seg selv eller den andre paletten ?

så nå nettop da jeg skulle opp å se i fødekaret var mini borte (?) , kunne ikke se den vertfall ! kanskje den har tokke far å hoppa oppi te dei andre ) håper på det
palettene er fremdeles like morsome , sjer alltid noe rundt dem ! to av dem - er typisk kjærestepar for å si det som det er , synest litt synn på den andre da som ikke er så mye inkludert . får vel kjøpe en hann til kanskje ?

"mini" er fremdeles borte , er vel spist opp stakkars (
Ikke kjøp en hann til,det blir bare bråk.
La kjæresteparret få lov til å få en kokosnøtthule,så blir det fort mange småttinger der
frosken
Ikke kjøp en hann til,det blir bare bråk. La kjæresteparret få lov til å få en kokosnøtthule,så blir det fort mange småttinger der :-)


Idag har min far kjøppt ei kokosnøtt så nå skal vi straks begynne å sage , bårre og koke ! )
De leker noe voldsommt dette paret så forhåpentligvis blir det noen små på meg !
frosken
Så gøy :-)


Nå har jeg hevet hulen oppi , de har vert inni alle sammen jentene hadde rød buk begge to men nå har bare den ene .( wow det forsvannt fort ! )
Akkuratt nå er kjæreste paret inni hulen ! dette er gøy !
Lengesiden sist .
Utenfor kokkosnøtt hulens "inngang" ligger det en HAUG med sand ! de har sikkert grave ut en del sand sånn at det skal bli bedre plass der inne ( men hva vet jeg ) , ser ut som om "dama mi (helene heter hu ) " er blitt tynnere (?) og mindre rød ! og de er begge to inne i hulen 24/7 vertfall den meste tiden av dagen .
fikk nesten panikk når jeg ikke fant "helene" såg senere at hu var nesten oppi "taket" på hulen .
Det MÅ nesten vere egg der nå , for de har tokke ca. halve akvariet for seg selv !
Både "hannen min ( Billie Joe , alle må ha namn såklart )"

Den andre "Dama mi ( Hayley ) " siger rundt aleina i akvariet stakkars , bleikfisen .

Ellers så har jeg mistet 1 ancictrus i akvariet , rip. tung begravelse var det . sitter her med tårer i augene når jeg skriver dette , savner den fisken altså , dødde alt for ung . Bare tulla, måtte bere ver litt (totally rama drama) dramat(f)isk

Venter i spenning nå )
frosken
Krysser fingre og tær :-)


hehe , jo takk for det
de holder seg for det meste rundt og inni hulen , virker som om dverg-botiaen er god venn med palettene , den får gå å snoke rundt hulen men viss den kommer borti får den beskjed med en gang om å pelle seg vekk .
helene (dama mi ) vokter hulens opning 24/7 . ønsker meg yngel til jul , hehe )

GOD JUL TIL ALLE HER PÅ AKVAFORUM ! )
Stakkars bleike Hayley (min dame 2 ) , ser ut som om hun blir mobbet av ciklide parret mitt . vurderer snart å ta hu oppi yngel kasså altså ! eller hive hu oppi til min far , om det ikke blir bedre !
hu gjemmer seg bak pumpa eller i hjørnet med mest planter det meste av døgnet og prøver å holde finner mest mulig "igjenn", vet ikke hva jeg skal gjøre ...
Aive
Stakkars bleike Hayley (min dame 2 ) , ser ut som om hun blir mobbet av ciklide parret mitt . vurderer snart å ta hu oppi yngel kasså altså ! eller hive hu oppi til min far , om det ikke blir bedre ! hu gjemmer seg bak pumpa eller i hjørnet med mest planter det meste av døgnet og prøver å holde finner mest mulig "igjenn", vet ikke hva jeg skal gjøre ...


nå er det gjordt ! der ut som hayley fremdeles er litt skremt men mer avslappet , de to andre idiotene prøver å bite henne men det går ikke siden hun er oppi kassa . ser ut så hayley har fått mer selvtillit også da hun isted "bet tilbake " .
har lagt litt sand oppi kassa så det skulle bli litt mer "naturlig" om du skjønner .
Tilfeldig bekjentskap
© Torstein Johansen
Reklame for plussmedlemskap