Fluval edge - nano - aquascaping - fisk

Fluval Edge 23L

Orginal pumpe med utv. svampfilter og orginale lyspærer, ingen modifikasjoner.


Beplantningen ser veldig oppstilt ut, satster på at plantene vokser og gror seg til, litt alger vil også gjøre layouten litt mere naturlig.




Plan:
Dag 1-2 vann og grus.
Dag 3-7 vann grus og planter. *Er her pdd.
Dag 8-9 vann grus og planter og 5 cardinal tetra.
Dag 10-11 vann grus og planter og 10 cardinal tetra.
Dag 12+ vann grus og planter og 10 cardinal tetra og 10 Sakura kirsebærreker.

[External Image]
[External Image]
Etter å ha sammenlignet mine to akvarie arter,
velger jeg å legge meg på følgende vann data:
Temperatur: 26 oC
PH i vannet: 6.0
GH (Hardhet): 6 odH

Mulig jeg reduserer antall dyr til 8stk tetra og 15 reker, har ikke fastslått antallet.


Paracheirodon axelrodi - Kardinal Tetra
Topp- og midtsjikt
Temperatur: 23-27 oC
PH i vannet: 4.0 - 6.0
GH (Hardhet): 0 - 8 odH

Neocaridina heteropoda ´sakura´ - Sakura kirsebærreke
Bunnsjikt
Temperatur: 18-28o C
PH i vannet: 6.0 - 7.5
GH (Hardhet): 4.0 - 27.0o dH
Litt flere close up bilder.

PS: Ja jeg vet iPhone ikke tar topp bilder, men de funker til web bruk
Jeg har ikke gått til innkjøp av termostat enda, kommer ila. denne uka.

Mulig jeg må invister i en slik for å klare å holde 26 oC:

[External Image]

Noen som har erfaring med denne varmekoblen?
Hei! Gratulerer med flott kar! Jeg har likens og er godt fornøyd med det hittil

Er det anubias du har oppi? Den liker å stå på røtter og steiner, så om du har plantet den i grusen (som det ser ut til?) så anbefaler jeg å sette den opp så ikke roten dør...
Jeg er veldig i tvil om den andre planten du har i akvariet. Ligner mistenkelig på en stueplante. Muligens Dracaena sanderiana? Om det er det så anbefaler jeg å bytte den ut, den tåler ikke å være under vann, så den vil nok råtne og forgifte vannet ditt.

Jeg har akkurat bestilt en slik varmekolbe til mitt Fluval Edge. Har ikke mottatt pakken enda, men venter i spenning. Min Fluval Egde står i gangen der jeg ikke bruker varme på om vinteren så tror nok at varmekolbe er det sikreste for rekene mine da ja Kan om jeg husker, fortelle deg hvordan varmekolben er, om jeg er fornøyd eller ei
Jeg har en sånn varmekolbe i min Edge og den funker fint den! Holder temperaturen på 25-26 grader. Og så synes den ikke så veldig godt heller.
Jævlig idiotisk at man ikke kan endre innlegg etter 15 min!!!!!

Da kunne jeg ha oppdatert innlegg #1 kontinuelig! Hvorfor er det slik?!?!?!?
SiljeO
Hei! Gratulerer med flott kar! Jeg har likens og er godt fornøyd med det hittil :) Er det anubias du har oppi? Den liker å stå på røtter og steiner, så om du har plantet den i grusen (som det ser ut til?) så anbefaler jeg å sette den opp så ikke roten dør... Jeg er veldig i tvil om den andre planten du har i akvariet. Ligner mistenkelig på en stueplante. Muligens [URLBLOCK1] Om det er det så anbefaler jeg å bytte den ut, den tåler ikke å være under vann, så den vil nok råtne og forgifte vannet ditt. Jeg har akkurat bestilt en slik varmekolbe til mitt Fluval Edge. Har ikke mottatt pakken enda, men venter i spenning. Min Fluval Egde står i gangen der jeg ikke bruker varme på om vinteren så tror nok at varmekolbe er det sikreste for rekene mine da ja ;) Kan om jeg husker, fortelle deg hvordan varmekolben er, om jeg er fornøyd eller ei :)


Hei SiljeO
Takker for innlegget ditt. Mente Anubias kunne plantes i grus, mulig jeg tar feil? Hm... Den andre planten glemte jeg faksitk å spørre om navn på, men skal finne det ut i morgen og kjøper meg et termometer samtidig, mulig jeg ikke trenger varmekoble. Stue plante? Ikke kødd med meg da...!

Hassel
Jeg har en sånn varmekolbe i min Edge og den funker fint den! Holder temperaturen på 25-26 grader. Og så synes den ikke så veldig godt heller. :-)


Bilde?
t000
Bilde?


Du finner bilder hvis du går inn på Edgesiden min.
Da jeg personlig ikke liker de sugemaller som passer i et nano akvarium er eple snegler et alternativ til alge spiser, hva mener dere? Vann kravene til eple sneglen ser ut å passe i mitt kar.

3-4 stk?

[External Image]

Pomacea bridgesii - Eplesnegle
Temperatur: 18-28 oC
PH i vannet: 7.0 - 9.0
GH (Hardhet): 5.0 - 40.0 odH


Kødder ikke, søkt meg litt rundt nå, og det ser ut til å være samme planten som er spurt om i innlegget her.

Hjertelig takk til SiljeO.

Plantene er nå fjernet etter litt googling viser det seg at det IKKE er akvarie plante!! Det blir en tur til dyrebutiken etter jobb i morgen. Skal samtidig handle inn flere planter og feste Anubiene til steiner og røtter, ikke i grusen som SiljeO påpekte

Se dette inlegget!
t000
[B]Jævlig idiotisk at man ikke kan endre innlegg etter 15 min!!!!! Da kunne jeg ha oppdatert innlegg #1 kontinuelig! Hvorfor er det slik?!?!?!?[/B]


Dersom du blir plussmedlem, så kan du endre så mye du vil i din egen tråd, så ofte du vil! ;D
I egen tråd ja ,men ikke i innlegg hos andre ,dette synes jeg hadde vært kjekkt
Men når det gjelder eplesnegler i nanokar ,så synes jeg egentlig at de blir for store her ,hva med posthorn-snegler,reker eller en god algeskraper/filtervatt?
flotte bilder og akvarium.

Kan vel ha eplesnegler til de blir større og må da kjøpe større akvarie (litersyken som det heter).

Espen

Du kan få sagt det Espen ,selvfølgelig større kar når de vokser til
Liten re-organsiering av planer.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap