Dicus

Hei, vi har en del dicus, mitt spørsmål er, har ett par som har lagt egg, de ble klekket og er borte no, kan jeg no samle all dicus og la dem gå sammen, blir det da til om paret legger nye egg å fiske opp all dicus og la paret gå alene igjen eller kan de andre fortsette å være sammen med par med egg/yngel?????
Foreldrene vil forsvare egg og yngel så det kommer litt an på hvor stort akvariet ditt er. Er det så stort at de andre kan holde seg unna og fremdeles få svømme litt rundt uten å komme for nærme så går det bra, men kommer de for nærme så vil det bli konflikter.

Har hatt en del paring blandt Scalarer som har samme oppførsel og i mitt akvarie på 330 liter så går det fint når eggene er i et av hjørnene.

Det blir ikke konflikter om det ikke er egg eller yngel å forsvare. De er ikke territoriale
Da flytter jeg de sammen, takk for svaret
Sendet inn bilde av dem sammen senere
Er det discus du mener? Du skriver konsekvent dicus uten den s'en i midten,men det er kanskje en annen fiskeart enn discus du mener eventuelt....?
Ja det er det jeg mener...
Tar vel en stund, men no er de endelig kommet samme alle...
Ja, Mona o jeg er så heldig å ha dysleksi, men har fått svar på mitt spørsmål så der er jo noen som skjønte hva jeg spurte om..
Scalarene..
Da har scalarene lagt egg igjen, så no får vi håpe på at det blir noe av dem... noen som har noen råd??
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap