Dotten's akvarie

heisann da har jeg også startet en akvarietråd/blogg

jeg har ikke kommet så langt da jeg er en nybegynner

tips tas gjerne i mot med stor takk
Regner med at du har skaffet deg vanntester og skal igang med Fiskeløs innkøring ?
Joho, mer erfaringsdeling! Men du må skrive litt om hva du tenker på da, så får vi inspirasjon til eget og innspill til deg Ellers blif det vanskelig å gi mer enn generelle tips som du nå har fått.
dette karet mitt er et ferskvanns akvarie og jeg har tenkt ut 2 fisker å ha i karet og det er ancistrus og guppy.
jeg har også skaffet meg vanntester men jeg må vente til i morgen for da får jeg Eheim pumpa mi har også bestilt meg noen skiferhuler men jeg har ikke klart å bestemme meg for hvilke planter jeg vil ha i karet
Spennende Hva er målene på karet egentlig? Rundt 100 liter?

Har ikke mye erfaring med planter, men er blitt veldig glad i anubias nana (eller noe sånt, den lave versjonen) og javamose. Begge er bra for yngel som det jo fort blir

Og så skal det være et lurt tiks for estetikken sin skyld å la bunnmaterien bli litt tykkere mot bakglasset og lavest i fremglasset. Se du nærmest har en slags dal..?
Ah! Bommet på det jeg brukte som målestokk da Litt av en plass å boltre seg på med guppy og ancistrus. Spent på utviklingen etterhvert!
Wow, det var forandring, gitt!! Har ikke lært å like farget grus, men dette var første leksjon! Likte det litt spraglete inntrykket og komboen med plantene.
Fisk å planter
da har mine første fisk flyttet inn i akvariet og det er 4 guppyer (1 han og 3 huer)
så var jeg også griseheldig å fikk 18 planter av han som jeg kjøpte fisk av

bilde kommer i morgen
Er filteret innkjørt nå, da ?
ja filteret var ferdig innkjørt i forrige uke

(har fått god drahjelp fra en som har drevet med akvarie i ca 20år)
Gode nyheter