Dotten's akvarie

heisann da har jeg også startet en akvarietråd/blogg

jeg har ikke kommet så langt da jeg er en nybegynner

tips tas gjerne i mot med stor takk
Regner med at du har skaffet deg vanntester og skal igang med Fiskeløs innkøring ?
Joho, mer erfaringsdeling! Men du må skrive litt om hva du tenker på da, så får vi inspirasjon til eget og innspill til deg Ellers blif det vanskelig å gi mer enn generelle tips som du nå har fått.
dette karet mitt er et ferskvanns akvarie og jeg har tenkt ut 2 fisker å ha i karet og det er ancistrus og guppy.
jeg har også skaffet meg vanntester men jeg må vente til i morgen for da får jeg Eheim pumpa mi har også bestilt meg noen skiferhuler men jeg har ikke klart å bestemme meg for hvilke planter jeg vil ha i karet
Spennende Hva er målene på karet egentlig? Rundt 100 liter?

Har ikke mye erfaring med planter, men er blitt veldig glad i anubias nana (eller noe sånt, den lave versjonen) og javamose. Begge er bra for yngel som det jo fort blir

Og så skal det være et lurt tiks for estetikken sin skyld å la bunnmaterien bli litt tykkere mot bakglasset og lavest i fremglasset. Se du nærmest har en slags dal..?
Ah! Bommet på det jeg brukte som målestokk da Litt av en plass å boltre seg på med guppy og ancistrus. Spent på utviklingen etterhvert!
Wow, det var forandring, gitt!! Har ikke lært å like farget grus, men dette var første leksjon! Likte det litt spraglete inntrykket og komboen med plantene.
Fisk å planter
da har mine første fisk flyttet inn i akvariet og det er 4 guppyer (1 han og 3 huer)
så var jeg også griseheldig å fikk 18 planter av han som jeg kjøpte fisk av

bilde kommer i morgen
Er filteret innkjørt nå, da ?
ja filteret var ferdig innkjørt i forrige uke

(har fått god drahjelp fra en som har drevet med akvarie i ca 20år)
Gode nyheter
nå har guppyene mine bodd i karet mitt noen dager og tok en måling nå i kveld og så at det ikke fantes nitritt lengre å det ser veldig lovende ut så langt kommer mer info til uka om hvordan det står til med guppyene og karet
Yngel
hei jeg har noen gledelige nyheter å det er at jeg har fått masse guppy yngel i karet mitt nå
Gratulerer med bebisser!

Har du planer for når yngelet vokser til? Har du fått ancistrus enda? Jeg klarer ikke bestemme meg for L-favoritt, holder foreløpig en knapp på oppdrettsvarianten
takker livsforvalteren jeg skal skaffe meg ancistrus rett over nyttår som har vært planen
jeg ville kjøpt ancistrus på mandag som var men de var utsolgt
Nye beboere
då må jeg ønske velkommen til mine ancistruser 4 stk har flyttet inn i akvariet

så nå bor det både ancistrus og guppy i akvariet

ellers så jeg jakter jeg på matoppskrifter på for som jeg kan lage til fiskene og fryse ned
Jeg fant en fin en i denne tråden:
http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=53726&msr=31

Husker dessverre ikke hvilken side, men var artig å lese hele syns ihvertfall jeg
Nykommere i akvariet
da har jeg gleden av å informere om at jeg har fått yngel igjen i akvariet
14 januar så fikk jeg 20 nye guppy bebyer
Tilfeldig bekjentskap
© MalawiThomas
Reklame for plussmedlemskap