Vannplanter fra ikea ;d

Ja du hørte riktig, IKEA!

Var der og skulle handle noe småting og så så jeg noen planter som lå i vannbegere og måtte bort å ha en titt.

Det stod ikke hva slags planter det var på begerne bare at de bla. kunne brukes i akvarier.

Jeg bare måtte ha de :P
Så jeg kjøpte 4 (2 av hver)

Men nå er spørsmålet, hva slags planter er disse to??? ( se bilder )

Vet ikke,
ville bare tipse deg om at et søk på feks ikea vil fortelle deg at du ikke er den første
Har også kjøpt planter på IKEA. Det var nesten ikke røtter på noen av dem og ingen røtter på andre. Jeg vet ikke hva plantene heter men tror det stod på glasset du kjøpte dem i. Den med små runde blader mistet dem omtrent med det samme. Kjøpte også en annen type, denne vokste enormt.
Nummer 2 der hadde jeg en stund, tok ca en måned før den begynte å råtne fant ut etterhvert at det er en sumpplante som bare lever i perioder under vann eller noe. Folk har ikke hatt mye hell med de røde plantene der, men de har jo anubias hvertfall og noen andre planter som også funker bra!
Jøss hva dere søringer skryter av IKEA, Clas Olson og Biltema :p

Øverste plante er muligens i familien Hygrophila, men ingen av bildene gjør det lett å gi en skikkelig ID.
Om du tar nye, er det kanskje lettere for noen av de som har skikkelig grønne fingre å se hva det er for noen planter?
Frank Angell
Jøss hva dere søringer skryter av IKEA, Clas Olson og Biltema :p Øverste plante er muligens i familien Hygrophila, men ingen av bildene gjør det lett å gi en skikkelig ID. Om du tar nye, er det kanskje lettere for noen av de som har skikkelig grønne fingre å se hva det er for noen planter?


Hygrophila er ingen familie, det er en genus, i familien Acanthaceae. Bare for å kverulere.
Frank Angell
Jøss hva dere søringer skryter av IKEA, Clas Olson og Biltema :p


De har også enkelte bortskjemte prinsesser fra Nord som er tilflyttet.. heldiggriser.
MC Darup
[QUOTE=Frank Angell]Jøss hva dere søringer skryter av IKEA, Clas Olson og Biltema :p


De har også enkelte bortskjemte prinsesser fra Nord som er tilflyttet.. heldiggriser.At jeg kunne glemme det. Klask, tror jeg må gå å legge meg nå å grine litt mens jeg skjemmes :p
Den øverste planten minner om Ludwigia repens. Kan også muligens være en Ludwigia repens rubin.

Jeg kjøpte en slik plante på Ikea for et par år siden. Og det er en av de kjekkeste plantene jeg har. Den vokser bra under alle forhold. Fargen vil variere med lysforhold. Med godt lys blir den orangerød. Se vedlagt bilde.
FishBr33d3r
Ja du hørte riktig, [B]IKEA[/B]! Var der og skulle handle noe småting og så så jeg noen planter som lå i vannbegere og måtte bort å ha en titt. Det stod ikke hva slags planter det var på begerne bare at de bla. kunne brukes i akvarier. Jeg bare måtte ha de :P Så jeg kjøpte 4 (2 av hver) Men nå er spørsmålet, hva slags planter er disse to??? ( se bilder )


Jeg har en likens en som på det nederste bilde ditt Veldig fin plante egentlig, men vet ikke hva det er da Håper den ikke er gifteg, noen av fiskene mine tygger litt på bladene dens, men har ikke død noen enda da (vært i bruk i 3 mnd).
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap