Hvilken plante er dette??

Kjøpte dem på tropehuset og der står det som regel aldri hva plantene heter.. Noen som har peiling??
Litt vanskelig å se, men det kan vere Sagittaria subulata eller Vallisneria nana

Kan vere noen flere også, men da må jeg kan ikke se det uten bedre bilder av bladene, og røtter.
ligner på noe de på dyrebutikken her kalte ciklidegras :p
Det er neppe noen Vallisneria nana. Ser mer ut som en type "sumpplante" som innimellom kommer inn med plantesendinger av typen "diverse-mix". Ser pen ut i karet så lenge den lever men vokser lite og er ikke så veldig langlivet dessverre..
Nja!!! Ciklidegress er et navn jeg har fått på mange forskjellige planter(når merkingen er dårlig).Veldig ofte så dreier det seg da om forskjellige arter innenfor Vallisneria, eller det kan dreie seg om planter i Cyperus familien. Det er Cyperus helferi som er mest brukt i akvarier. Dette er en krevende plante, som trenger både co2, godt lys, og riktig næring for å vokse godt.
ligner veldig på en type jeg også har. aner ikke hva den heter. den er gressaktig litt hardere og tynnere i bladene en vallisneriaen.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap