Hvilke planter er dette? (se bilde)

Hei!

Plantene jeg lurer på er de to i midten. De to til høyre og venstre er anubias barteri, de jeg lurer på er altså den litt lyse foran og den lange bak.

Noen som veit?

[External Image]
Hmm, det likner unektelig ja. I plantebasen har den litt større blader, men det kan jo ha noe med alderen på planten å gjøre. Veldig lik ja.
Den høye bak er Ludwigia repens, den andre er ikke lett å identifisere på dette bildet. Får du tatt et bedre bilde?

Du finner den sikkert selv ved å klikke deg inn på alle stilkplantene ;)
Du hørtes så sikker ut at da skriver jeg ned Ludwigia repens.

Jeg skal prøve å ta et bedre bilde i løpet av kvelden, syns ikke helt jeg fant den i plantebasen, så fint hvis noen med peil kan se på den igjen når jeg får tatt bilde.

På dyrebutikken veit de jo ikke; kjøpte til og med tre stueplanter, som nå trivs godt i stua og ikke i akvariet. De var jo flotte og jeg visste ikke bedre. Det eneste de sa om dem var at de ikke varte så lenge; noe som ikke er særlig rart dersom de ikke skal være nedsenket i vann! Hallooooo!!
Litt uklart bilde, men er bladene bølgete? Synes nesten det kunne minne om Pogostemon helferi, den lille lyse. (bla deg gjennom alle bildene, siden de kan se litt forskjellig ut).
Det stemmer det, litt bølgete. Bilde nr. 3, 5 og 8 var veldig like; jeg skal sjekke men det ser ut til å stemme. Det første bildet stemte ikke helt liksom, men tenkte ikke på å bla gjennom bildene jeg veit du!

Tusen takk for all hjelp!
Omicron
[IMG]http://akvaforum.no/images/aquarium/thumbs500/20109_091009171649.jpg[/IMG]

Vanlig anubias
Takk for hjelpen!

På en måte litt flaut at jeg ikke fant det ut selv; har jo anubias barteri "nana", og selv om den er mye mørkere og jevnere i fargen, er jo bladene ganske like. : )

Igjen, takk for hjelpen!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap