Noen som vet hva slags planter dette er? :- )

Overskriften sier vel alt ;- )
Bildene ar av ganske dårlig kvalitet, men den planten som det er to bilder av er litt rødrosa på de øverste bladene.

-Tusen takk til de som svarer =D

Er det rizom på planten på bilde 1, er det en anubias (usikker på hvilken). Den på bilde 2 og 3 kan vere en form av Hygrophila polysperma..

Det første bilde ser nok ut til å være en anubias ja ! :- ) Den som lignet veldig var typen barteri ''nana'', så det er sikkert den :- )
Men bilde nummer 2 og 3 så ikke ut til å være Hygrophila polysperma, det var ingen av den typen som lignet veldig.

Noen som har flere forslag på bilde to og tre?
På bilde nummer to så tenkte jeg med en gang på ludwigia repens. Den blir rød om den får nok lys.

Men sikker er jeg ikke.
hmmm, nei tror ikke det er den heller.. Den er rød på undersiden, min er lys rød (ligner litt på rosa) oppå bladene ;- )
Tror jeg har funnet den! bacopa caroliniana :- )
Det stod at planten hadde lysegrønne blader, men på ene bildet var den rød som som min, hvorfor det? Finnes den i flere varianter av den sorten, eller?

Artig at den kan få blomst da! :- ) Men får den det bare når den kommer over overflaten eller kan det får det under vann også?
Andrine :- )
hmmm, nei tror ikke det er den heller.. Den er rød på undersiden, min er lys rød (ligner litt på rosa) oppå bladene ;- )

er nok en Hygrophila polysperma. Du ser den jo live, så se på Hygrophilaene og finn ut hvem som ligner mest
Andrine :- )
Tror jeg har funnet den! bacopa caroliniana :- ) Det stod at planten hadde lysegrønne blader, men på ene bildet var den rød som som min, hvorfor det? Finnes den i flere varianter av den sorten, eller? Artig at den kan få blomst da! :- ) Men får den det bare når den kommer over overflaten eller kan det får det under vann også?

Hva med denne da? :- )
Støtter at det er snakk om en Hygrophila. Det er definitivt ikke en Bacopa..
planten på bilde 2 og 3 er en Nesaea pedicellata det er helt sikkert for min ser helt lik ut som din.
-Knut
planten på bilde 2 og 3 er en [URLBLOCK1] det er helt sikkert for min ser helt lik ut som din.

Å! :- ) Så bra, men den hadde da så lange blad, det har ikke min.. Men vokser de kanskje sånn etterhvert da eller?
se på bildene jag la inn
Der kom det bilder ja ! :- )
Så ikke de før jeg sendte det andre innlegget mitt ;- )
Den var ganske lik ja. Men varierer det med rødfargen da, siden min har det og ikke din?
njaa, når jeg ser på undersiden av bladene ser jeg litt rølig farge.
Okey, tusen takk for svar da! :- )
Men det stod at planten var i graden vanskelig. har ikke lagt merke til at min er så vanskelig å holde styr på, men kan se at det er litt brunt på noen av bladene o: Hva er det som skal til for at den har det best mulig ?
Har hatt planten en god stund, og den har begynt å skyte ut røtter (?) helt opp til toppen, så det henger ned ''tråder'' på alle stilkene ;- )
jeg vet ikke helt jeg:P men jeg har heller ikke merket at den er noe vanskelig, lurer på hvorfor det står vanskelig da, sikkert noen som har hatt skikkelig vansker med denne planten, haha
-Knut
planten på bilde 2 og 3 er en [URLBLOCK1] det er helt sikkert for min ser helt lik ut som din.

Det tror jeg er en feil-identifisert plante. Den du linker til og den du viser bilde av er nok ikke samme arten.

Synes i grunnen dine bilder seg mest ut som bilder av den vanlige, grønne Hygrophila polysperma. Samme som trådstarters plante, altså.

Det finnes to typer. En er den vanlige Hygrophila polysperma, den er kun lysegrønn. Det finnes imidlertid en type til, men den har hvite bladnerver og får rosa blader i toppen der lyset er best. Forøvrig er den også lysegrønn. Den har navnet Hygrophila polysperma 'Rosanervig'.

Det er typisk for denne planten at den er veldig enkel å få til, og den vokser fort. Den skyter ut mange "luftrøtter" langsmed stilken. Dette er også helt normalt.
Det sto nå i hvertfall det på lappen jeg fikk med planten.
og vis du ser på bilde nr 2 på linken så er den helt lik...

se på dette bildet av en Nesaea pedicellata

og dette søket: Her

Det tror jeg er en feil-identifisert plante. Den du linker til og den du viser bilde av er nok ikke samme arten.

Synes i grunnen dine bilder seg mest ut som bilder av den vanlige, grønne Hygrophila polysperma. Samme som trådstarters plante, altså.

Det finnes to typer. En er den vanlige Hygrophila polysperma, den er kun lysegrønn. Det finnes imidlertid en type til, men den har hvite bladnerver og får rosa blader i toppen der lyset er best. Forøvrig er den også lysegrønn. Den har navnet Hygrophila polysperma 'Rosanervig'.

Det er typisk for denne planten at den er veldig enkel å få til, og den vokser fort. Den skyter ut mange "luftrøtter" langsmed stilken. Dette er også helt normalt.

Hvis den hygrophila polysperma er kun grønn, så er det nok ikke den.
Men sånn på det første bildet så var den veldig lik.
Det kan heller ikke være den 'Rosanervig', for min har ikke hvite bladnerver.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap