Kan noen hjelpe meg med å identifisere ei plante? (ikke bilde)

Var innom en dyrebutikk i går å så ei plante som fanget min oppmerksomhet. Bladene kunne minne om javabregne, men i stedetfor å bli til en spiss ytterst på bladene, var de frynsete, og ikke noe smalere enn det tykkeste på bladet. Kunne minne om måten javabregne formerer seg, altså at det vokser ut en ny plante på tuppen av bladet, men i dette tilfellet var det er del av bladet som hadde masse små blader på tuppen. Vet ikke om jeg får beskrevet den noe bedre. Hvis noen kjenner seg igjen og vet hvilken plante det er snakk om så rop ut, da blir jeg glad!

Jeg spør her fordi jeg tenkte å gå innom å kjøpe denne i ettermiddag, og da hadde det vært greit å ha funnet den frem, og lest om den her inne først, i stedetfor å få vite i butikken hva det er. Da er det jo for seint for å vite bakgrunnsinformasjon om den. Så tenkte det var verdt et forsøk å lage denne tråden.
Høres ut som Windeløv, som faktisk er en javabregne med "frynsete" tupper
Har den i et av mine kar. Myyyye finere enn vanlig javabregne og fiskene digger å gjemme seg inni og under den

Behandles akkurat på samme måte som vanlig javabregne
Jeg tror du har rett jeg Lisbeth! Takk for svaret!

Har hørt at denne planta kan være vanskelig å få til hvis man begynner med en liten plante. Snakka med en her i byen som har denne, og han sa at bare man hadde nok i starten så kom den til å vokse masse. Men så har jeg snakka med en annen som har denne planta, en liten en, og der vokser den ikke i det hele tatt. Så jeg vet ikke om jeg skulle tørre å prøve meg på denne, regner med den er dyr i butikken.
Jeg kjøpte denne planta for tre uker siden. Det går sånn noenlunde greit, den har blitt littegranne brun i tuppene så jeg følger litt med på det. Karet mitt har ikke vært i drift så veldig lenge så håper den kommer seg etterhvert.
Anna U.
Jeg tror du har rett jeg Lisbeth! Takk for svaret! Har hørt at denne planta kan være vanskelig å få til hvis man begynner med en liten plante.

jeg startet med en liten tufs på ei rot og den tok helt av i vekst. Flyttet rota over i et annet kar (med samme vannverdier men litt sterkere lys) og da holdt den på å dø helt ut. Plutselig satte det lille som overlevde i gang igjen og nå er det en diger plante igjen En av mine absolutte favoritter!

Kan forresten se den på det siste bildet i innlegg 290 i min personlige tråd. Den ser ikke så stor ut, men hvis du er obs på at dette karet er 150 cm langt kan du kanskje se for deg at den er ganske stor
Takk for svar til begge to

Fikk veldig lyst å prøve meg på denne. Kanskje anubiasen må gå til fordel for denne i kveld...?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap