Har gitt opp å lete, så nå spør jeg

Kjøpte disse to plantene nylig og glemte helt å spørre hva de het. Senere besøk på
utsalget med andre ansatte en annen dag ga ikke noe svar da de ikke visste selv...............

Så da er det selvsagte spørsmål. Hva er dette for slags planter?
På det første bildet av den første planten er det den lyse i midten.
Det andre slaget på de to neste bildene mistenker jeg en eller annen form for Vallisneria, og i såfall hvilken? Eller er det en helt annen. En Sagittaria subulata kanskje?
Den første ser ut som en Limnophila sessiliflora.

Vallisneria har jeg desverre veldig dårlig greie på...
Ja den ligner.
Her er et bedre bilde for å bekrefte/avkrefte?
Stemmer også for Limnophila sessiliflora. De andre var ikke lett å se hva er
Den første må være en Limnophila sessiliflora, samme som jeg har. Reker elsker å pille på grenen. Vokser hurtig og lukker seg når den har fått nok lys. Kan det andre være en Vallisneria spiralis 'Tiger' ?
Mange takk for tipsene!
Den ligner utvilsomt veldig på en Limnophila sessiliflora så da vet jeg hva jeg
har å forholde meg til. Igjen mange takk.

Innspill på den andre blir nok værre. Jeg mistenker som sagt en Vallisneria, men
usikker på hvilken. Vallisneria americana var. asiatica er det ikke da bladene ikke vrir seg. Vallisneria americana (gigantea) tror jeg heller ikke det er da bladene er for smale. Vallisneria americana (natans), Vallisneria nana og Vallisneria spiralis 'Tiger' kan det godt være. Vekstvilkårene for dem er like så velger å gå for at det er en av dem, inntil noen sier annet
Takk for innspill Jarle.
Ja det ligner på "tiger" varianten da den har svake striper horisontalt på bladene
jamfør denne beskrivelse.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap