- Hjem
- Forum
- Planteidentifikasjon
- Gulrotgress og lignende planter
Gulrotgress og lignende planter
Jeg har hørt om en plante som heter gulrot gress. Men det finnes jo en del planter som ligner. Hvilken type er det som heter gulrotgress? Hvilke planter kan forveksles med denne?
Jeg har nemlig en annen sort også som minner om slikt gress, men det er ikke samme sorten. så jeg skulle gjerne visst hva det er for en sort.
Jeg har nemlig en annen sort også som minner om slikt gress, men det er ikke samme sorten. så jeg skulle gjerne visst hva det er for en sort.
Postet 18.10.11 kl 21:51
Gulrotgress, kan dette være den du tenker på? Er litt vanskelig å identifisere den du har, uten å se bilder
Postet 18.10.11 kl 22:17
Postet 18.10.11 kl 23:35
Endret: 18.10.11 kl 23:35
Postet 19.10.11 kl 00:49
Veldig mange butikkplanter har vokst med bladene over vann under produksjon, og vil visne ned i akvariet for så å komme med undervannsblader som ofte er helt anderledes enn den planten du trodde du kjøpte. Dette gjelder særlig rosettplanter som Cryptocoryne og Echinodorus, men også mange stengelplanter.
Den du har bilde av her er nok som Sissimor foreslår en Cerapoteris, aka gulrotgress. Tror ikke raringen din i egen tråd er det, gulrotgress er superrask og ville for lengst ha vist sitt sanne ansikt...
Den du har bilde av her er nok som Sissimor foreslår en Cerapoteris, aka gulrotgress. Tror ikke raringen din i egen tråd er det, gulrotgress er superrask og ville for lengst ha vist sitt sanne ansikt...
Postet 19.10.11 kl 01:34
Endret: 19.10.11 kl 01:35
Den på det øverste bildet er jo en stilkplante, ser ut som Hygrophila difformis
Bildet under ser ut som en Ceratopteris (som er en rosettplante). Jeg har hatt/har 3 typer av Ceratopteris og den du har ligner mest på Ceratopteris cornuta
Bildet under ser ut som en Ceratopteris (som er en rosettplante). Jeg har hatt/har 3 typer av Ceratopteris og den du har ligner mest på Ceratopteris cornuta
Postet 19.10.11 kl 08:57
Postet 19.10.11 kl 12:17