Gulrotgress og lignende planter

Jeg har hørt om en plante som heter gulrot gress. Men det finnes jo en del planter som ligner. Hvilken type er det som heter gulrotgress? Hvilke planter kan forveksles med denne?

Jeg har nemlig en annen sort også som minner om slikt gress, men det er ikke samme sorten. så jeg skulle gjerne visst hva det er for en sort.
Gulrotgress, kan dette være den du tenker på? Er litt vanskelig å identifisere den du har, uten å se bilder
Utrolig vanskelig å si. Her er bilde av to sorter, har bare dårlig bilde av den ene, som jeg kjøpte som gulrotgress. Den har mistet bladene og det sitter igjen en lang stilk, og bladvekst i toppen.

den andre er ny og mindre i bladene.

Noen som kan identifiere dem?

[External Image][External Image]
[URL=Corydoras sp. C123]Ceratopteris[/URL]?
Veldig mange butikkplanter har vokst med bladene over vann under produksjon, og vil visne ned i akvariet for så å komme med undervannsblader som ofte er helt anderledes enn den planten du trodde du kjøpte. Dette gjelder særlig rosettplanter som Cryptocoryne og Echinodorus, men også mange stengelplanter.

Den du har bilde av her er nok som Sissimor foreslår en Cerapoteris, aka gulrotgress. Tror ikke raringen din i egen tråd er det, gulrotgress er superrask og ville for lengst ha vist sitt sanne ansikt...
Den på det øverste bildet er jo en stilkplante, ser ut som Hygrophila difformis

Bildet under ser ut som en Ceratopteris (som er en rosettplante). Jeg har hatt/har 3 typer av Ceratopteris og den du har ligner mest på Ceratopteris cornuta
Takk folkens det kan nok stemme tror jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Rønning
Reklame for plussmedlemskap