Hvilken plante er dette da?

Vet du hva dette er?
Da jeg kjøpte den ble jeg fortalt at det var en bregne. Men noe mer enn det fikk jeg ikke vite.

Den har ganske harde/stive blader. Stengelen er lang, tynn og ganske stiv.
Noen som vet hvor for denne her vokser? og ikke minst, hva heter den?
Det ser ut som det kan være Umbrella fern (Selaginella wildenowii). Dessverre er denne ikke noen vannplante, men en sumpplante. Den kan ikke vokse under vann, men holder seg grønn noen måneder. Jeg har hatt den selv, og den visnet etter ca 2 måneder.
huff, ble igrunn litt forbanna at jeg ikke ble informert om det da når jeg kjøpte den på dyrebutikken. Betalte tross alt nesten 200kr for den.

men takk for identifikasjonen
Det er ikke uvanlig at de i dyrebutikken ikke har peiling. Når den blir solgt, står den jo under vann i butikken, og man går jo bare ut fra at det da er en akvarieplante. Prøv å klage, 200kr var en drøy pris for noe som ikke varer.
nja, jeg kjøpte den i en "privat" dyrebutikk, altså ikke en kjede, og det er hun som eier butikken som solgte meg den. Så litt peiling vil jeg tro hun skulle ha.
Skal gå å klage på prisen, men jeg skal foreslå om jeg heller kan få avslag på en fisk eller en annen plante. ^^,

jaja, nå har jeg iallefall lært at jeg skal spørre grundig om planten i butikken før jeg kjøper den. Og hvis hun da ikke kan svare, så kjøper jeg den ikke.
Inaktiv bruker
Jeg har en sånn en som potteplante i stua. :P Den liker seg i vinduet med mye lys ^^
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap