Corydoras Concolor

Jeg tror mine Concolor er mer intelligente enn jeg har trodd til nå. Jeg bestemte meg her om dagen for at jeg ville selge dem, siden de er så sky, og jeg liksom ikke får trigget dem til å komme lenger enn til leks-adferd. Så husket jeg at jeg en eller annen gang leste noe om at Concolor helst lekte når vannet hadde modnet en stund, altså uten vannbytter. Dette er stikk i strid de fleste andre coryer, men jeg ville gi dem en sjangs, de er jo bare helt nydelige. Nå har jeg ikke byttet vann på snart to uker :o , og i sta var jeg innom akvarie-rommet, og fant 8 egg klistret på ruten
De vil nå ikke bli solgt!
Jeg har tatt dem ut, og håper de er befruktet Jeg får liste meg inn før jeg går på jobb i morgen og sjekke om det har kommet flere.
Gry
Jeg tror mine Concolor er mer intelligente enn jeg har trodd til nå.

hehe.. en annen fisk som skal være smart er Scalare.
den er hvissnok smartere enn flere dyr! ^^
Mine scalarer var ikke veldig intelligente. De gadd ikke en gang late som om de ikke spiste kardinalen våre. De ble gitt bort, scalarene altså ;0)
Jeg har inntrykk av at cichlider generelt er relativt smarte. Jeg tror ikke maller er dumme heller. Og kampfisk, selvsagt. Men ingenting slår kuler...
De er mye smartere enn naboen min (jeg antar at noen nå øyner en viss irritasjon over dumme naboer her... hehehe).
Tilfeldig bekjentskap
© Bernt René Voss Grimm
Reklame for plussmedlemskap