- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Corydoras robineae
Corydoras robineae
Har lyst på Corydoras Robineae. På akvaforums fiskebase og noen andre steder står det at denne blir 7-7.5 cm. På en engelsk og to danske sider står størrelsen oppgitt til 4.5-5 cm. Hvilken er riktig? Kan ikke ha denne mallen hvis den blir for liten da jeg også skal ha scalare i karet. Takk for hjelpen
Sonja
Sonja
Postet 12.01.08 kl 10:08
Den blir ca 7.0 cm (hunner blir en halv cm større enn hannene).
Akvaforums fiskebase om Corydoras robineae er riktig.
På Planetcatfish står det 7 cm.
Akvaforums fiskebase om Corydoras robineae er riktig.
På Planetcatfish står det 7 cm.
Postet 12.01.08 kl 10:23
Endret: 12.01.08 kl 10:25
Og hadde den kun blitt 5 cm så hadde nok scalarene neppe spist den allikevel
Scalarer er ikke kjent for å spise corydoras på 4 cm.
Har hatt scalare sammen med c. habrosus, og har fremdeles mye corydoras på 4 cm gående sammen med store scalarer. Scalarerne plager ikke disse, og corydoras...de plager jo ingen
Scalarer er ikke kjent for å spise corydoras på 4 cm.
Har hatt scalare sammen med c. habrosus, og har fremdeles mye corydoras på 4 cm gående sammen med store scalarer. Scalarerne plager ikke disse, og corydoras...de plager jo ingen
Postet 12.01.08 kl 10:33
Postet 12.01.08 kl 10:52
Metae
Anbefaler mange flere corydoras. 8 + 8 + 8 er egentlig veldig lite i 720 liter. Blir vel nesten borte i 900 ltr
50 - 60 stk? Men det blir jo ikke billig da...
Er skeptisk til banjomaller. Har ikke erfaring med disse, men er ikke dette en kjøtteter som gjerne tar en levende fisk hvis den får muligheten?
Anbefaler mange flere corydoras. 8 + 8 + 8 er egentlig veldig lite i 720 liter. Blir vel nesten borte i 900 ltr
50 - 60 stk? Men det blir jo ikke billig da...
Er skeptisk til banjomaller. Har ikke erfaring med disse, men er ikke dette en kjøtteter som gjerne tar en levende fisk hvis den får muligheten?
Postet 12.01.08 kl 11:19
Endret: 12.01.08 kl 11:20
Postet 12.01.08 kl 11:27
Postet 12.01.08 kl 12:12
Har sett de til salgs på auskjoner og et par steder i Sverige... Har sett litt mer på bildetråden på corydoras og kommer til å gå i tenkeboksen på hva slags maller jeg skal ha. Robineae og aeneus er sikre. Så får vi se på Adolfi og et par av de andre. Kunne tenkt meg å kommet i kontakt med noen som drev oppdrett av litt uvanlige arter.... Karet kommer ikke før på vårparten/forsommeren, så jeg har god tid...
Postet 12.01.08 kl 13:03
Endret: 12.01.08 kl 13:04
Tror Hemiloricaria er et gammelt navn og at disse nå heter for Rineloricaria. Bare sjekk Rineloricaria parva her i fiskebasen så kan en se at det står oppført som tidligere/annet navn. Har hørt at de kalles grenmaller, men aldri for banjomalle. Har forresten to av disse selv sammen med mine Corydoras trilineatus og det er ingen problemer. De deler både huler og mat i fred og fordragelighet. Synes parvaene er utrolig pene
Postet 12.01.08 kl 18:19
Postet 12.01.08 kl 23:50