Corydoras agazissi?

Plukka opp noen noen nye Corydoras på Stor Moa i Ålesund idag, type Agazissi.
fant denne fisken utrolig flott å se på, de så friske ut og hadde fin størrelse, så jeg kjøpte likegodt de 6 de hadde igjen i butikken.

Men jeg finner ikke noe info om denne fisken i basen på AF!
Er den ikke registrert i basen, eller er det flere navn på fisken? Er det jeg som har skrevet navnet feil?
syntes dette var en veldig sjarmerende fisk som jeg gjene vil lære mer om.
Er det flere her inne på AF som har denne fisken?
Vet dere noe om oppdrett av den?

(Går ut ifra at denne fisken ikke er så lett å få i lek. alle mine 6 er viltfanget)
Hei!

Kanskje det er denne?



Corydoras agassizii

EDIT: Ang. oppdrett finner jeg dette i fiskebasen: "Vanskelig å drette, i likhet med C. schwartzi finnes det få eller ingen rapporter om dette i akvariehobbyen."
Hvis man ikke er 100% sikker på hvordan et navn skrives, eller bare ikke gidder å skrive hele kan man søke slik i fiskebasen, for eksempel på den du lurte på:


Corydoras ag*

Da ville du fått opp treff

Om jeg f.eks. skal linke til Corydoras davidsandsi og må hente frem profilen på den arten, gidder jeg sjelden å skrive hele det lange navnet. Så jeg søker da bare på f.eks. Corydoras dav*


Ang. fisken du har kjøpt, så er det ikke bare det at de er viltfanget, men det gjelder arten generelt. De er vanskelige "å knekke koden" på, og en god del erfarne akvarister klør seg litt i hodet og lurer på hvorfor... hvorfor er akkurat disse artene, de som ligner C. schwartzi og C. agassizi, så "umulige" å få til oppdrett på?
Foreløbig har ingen kunnet komme med noe svar.

Det har sannsynligvis forekommet en sjelden gang, kanskje ved et slumptreff, men det er dessverre ingen offisielle rapporter om det eller noen som kan komme med en oppskrift på hvordan det i så fall lykkes. Sannsynligvis trenger disse artene bestemte triggere som utløser instinktene deres, og kanskje også er de sterkt sesongbetonte eggleggere som bare legger egg f.eks. en måned i året til en viss tid.
aah! tuuusen takk! nå har jeg fått registrert dem i akvarie mitt.
det var altså bare en skrivefeil. men det var slik det stod skrevet i dyrebutikken.
en ofte begått feil antar jeg.
men tusen takk ihvertfall.
flotte fisk er det! Sunnmøringene ble glade da de fikk mygglarver idag! hehe..
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap