Er corydoras beskjeden?

Jeg tror Corydoras fisk er noe av det mest nusselige jeg har sett innen fisk

En av de tingene jeg lurer på er om dette er en veldig beskjeden art?
Med det mener jeg, er dette en art som vi ikke ser ofte?

Siden disse gjør meg helt "ahhh...." om hjertet...ler... så hadde det jo vært synd om jeg kjøpte en stim og så ville jeg aldri sett dem.

Noen som kan gi meg ett lite innblikk i hvordan det er å holde Corydoras, både positive og negative sider.
*kremt* Først; Corydoras er ikke èn art, det er en svær slekt
Det finnes rundt 150 ulike arter av Corydoras som er gitt vitenskaplige navn, og omtrent like mange som bare har fått et nummer enda.

"Slektsnavnet" er det første ordet i navnet, altså Corydoras, og artsnavnet er navnet til sist. For eksempel Corydoras adolfoi. Det er adolfoi som er arten.

Så hvilken av disse rundt 150 artene er det du har skaffet deg?

PS!
Ja, de er relativt beskjedne fisk, de er rolige og fredelige.
Hehe...vet at det er en slekt, men så mye enklere å henvende til kun Corydoras da jeg til nå ikke vet hvilken art jeg ønsker.

Jeg har ikke skaffet meg noen ennå, er fortsatt i planleggings- og undersøkelsesfasen. Derfor spørsmålet

Er glad i fisker som ikke alltid gjømmer seg bort, men som driver med sitt, jobber og er aktiv og er iallefall litt synelig, og som ikke alltid blir "spenn vill" når man er så uheldig å sette seg ved akvariumet for å se på fiskelivet. (Platy f.eks...tenker kun mat når de ser meg...)

Dersom det viser seg at dette er fisk som kun ligger under en rot hele dagen, da må jeg muligens tenke litt hardere på om dette er noe for meg, selv om de er aldri så søte
Selv så har jeg Corydoras schwartzi og de er bare helt utrolig herlige og artige. Har en stim på 6, 3 av de kjøpte jeg for 6 uker siden og de 3 andre for 2 uker siden. De er så å si i aktivitet hele tiden, med unntak av noen får og korte hvilepauser innimellom all jobbinga. Setter jeg med og ser på de begynner de å "danse" opp og ned glasset foran meg, og tar gjerne en svømmetur frem og tilbake en gang i blant. En gang svømte de 5 stykker på rekke og rad frem og tilbake i en halvtime. Ble litt kræsjing da de skulle snu men, hehe.
Men dette er i vertfall en art jeg anbefaller
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap