Hvilken corydoras er dette?

Noen som vet navnet på denne?
Sjekk opp Corydora aenus i fiskebasen..
Modern
Sjekk opp Corydora aenus i fiskebasen.. :)

Litt lettere å søke opp om man skriver Corydoras aeneus kanskje
Corydoras aeneus i fiskebasen her.
Tenkte på den med rød ring rundt Fant den ikke i fiskebasen:/
Den er en aeneus, den også (Og nå skrev jeg det riktig )
Ok Jeg ble så usikker når jeg såg den hadde en sånn lang gul stripe på siden hele veien nedover til halen...
Sauen666
Ok:) Jeg ble så usikker når jeg såg den hadde en sånn lang gul stripe på siden hele veien nedover til halen...

Corydoras aeneus finnes i et utall varianter, det kommer nok av at de er så vidt utbredt i Amazonas og lokale forskjeller har oppstått gjennom evolusjonens gang.

Det er nok fremdeles en C. aeneus, men en litt annen variant bare, enn de to andre nærmere kamera på bildet.
Muligens er den av de som ble kalt Corydoras schultzei før, men det er vel strengt tatt et "ugyldig" artsnavn nå, ettersom en forsker eller to fant ut at de ville slå det sammen med C. aeneus...
å, skjønner Tusen takk for svar!
mona o
[QUOTE=Sauen666]Ok:) Jeg ble så usikker når jeg såg den hadde en sånn lang gul stripe på siden hele veien nedover til halen...

Corydoras aeneus finnes i et utall varianter, det kommer nok av at de er så vidt utbredt i Amazonas og lokale forskjeller har oppstått gjennom evolusjonens gang.

Det er nok fremdeles en C. aeneus, men en litt annen variant bare, enn de to andre nærmere kamera på bildet.
Muligens er den av de som ble kalt Corydoras schultzei før, men det er vel strengt tatt et "ugyldig" artsnavn nå, ettersom en forsker eller to fant ut at de ville slå det sammen med C. aeneus...

Vil disse få leve- og formeringsdyktig avkom?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap