Corydoras adolfoi

Siden omtrent alle (og dette inkluderer etter hvert meg) er så sjarmert av corydoras, tenker jeg at jeg må gi dem en sjanse. Nå har jeg faktisk falt for Corydoras Adolfoi.
Noen som vet om den er vanskelig å få tak i?
Og om den er dyr? hvis jeg skal ha en flokk på 10-15 stk. kan det jo fort bli dyrt.....
Noen som kan selge meg, f.eks. i nordmøre/trøndelagsdistriktet?

Dette er en av de mest vanlige artene, så hvis ikke butikken har de inne skal de kunne bestille uten større problem
Nydelige er de ja.
Pris kan variere, men ikke skrekkelig dyr. Spør i butikken din
Hva ligger prisen på i butikken for Adolfoi?
Det vil jeg anta at varierer veldig fra butikk til butikk (og sted til sted i Norge), så jeg tror det enkleste er å stikke innom/ringe dyrebutikken. Spør om de har adolfoi på lista, og hvor mye de skal ha i utsalgspris
Du kan også finne ut hvor din nærmeste lokale akvarieklubb holder til hen, og gå på møter. Det er ofte auksjoner i slike klubber, og kanskje noen i klubben har en gruppe de skal selge eller evt har eget oppdrett av C. adolfoi de skal selge. Dette er som oftest til priser langt under butikkprisene.
Er det noen lokal akvarieklubb i Kristiansundsområdet da? Har aldri hørt om noen sånn klubb.
Blir dyrt hvis prisen er på en 100-lapp pr.stk. Ihvertfall når en skal ha en flokk på 10-15 stk.
Prisen på Adolfoi i Drammen på CC er 99kroner stk.Disse er veeeldig små,du kan prøve å annonsere her på AF under ønsket kjøpt.Da kan du få de til halve prisen om du er heldig.(som jeg var)
Havhest
Er det noen lokal akvarieklubb i Kristiansundsområdet da? Har aldri hørt om noen sånn klubb. Blir dyrt hvis prisen er på en 100-lapp pr.stk. Ihvertfall når en skal ha en flokk på 10-15 stk.


Fisker er "ganske"dyre, vis man skal ha noe annet enn de helt vanlige typene som guppy, sverdragere, mollyer osv.
Så skal man ha litt mere "eksklusive"typer så koster de fra 100,- pr.stk og oppover til mange tusen.
Slik er det bare.
Det er ihvertfall en art alle dyrebutikker kan skaffe hvis du spør.
Hvis det er voksne eksemplarer du skal ha, vil nok prisen ligge på 130-170 kr pr stk i butikken. Det er i alle fall det jeg har sett de til her i området tidligere. Kjenner ikke til noen som har dem inne nå, men som det blir nevnt her så kan nok de fleste ta dem inn etter ønske fra deg.
Ken Myrseth
[QUOTE=Havhest]Er det noen lokal akvarieklubb i Kristiansundsområdet da? Har aldri hørt om noen sånn klubb. Blir dyrt hvis prisen er på en 100-lapp pr.stk. Ihvertfall når en skal ha en flokk på 10-15 stk.


Fisker er "ganske"dyre, vis man skal ha noe annet enn de helt vanlige typene som guppy, sverdragere, mollyer osv.
Så skal man ha litt mere "eksklusive"typer så koster de fra 100,- pr.stk og oppover til mange tusen.
Slik er det bare.


Greit at noen fisker er dyre, det er ikke det jeg sier. Men når du skal ha en god del kvanta av en forholdsvis dyr fisk, går det fort noen kroner. Uansett, mange trenger du vel vanligvis ikke en hel flokk av heller......
Men har jeg forstått det rett, er dette en ganske vanlig type, så mulig jeg får tak i dem i min lokale zoo. Regner med butikkene har en ganske bra avanse på dem, det har de ihvertfall på mye annet.
Håvard Støre Andresen
Det er ihvertfall en art alle dyrebutikker kan skaffe hvis du spør.


Det er bra. Får prøve lykken der da.
Havhest
Det er bra. Får prøve lykken der da.

Gjør det Lykke til!
Og når du har fått tak i dem, kjøp minst 10 så du har en god gruppe, og så setter du deg som mål å få til lek og oppdrett på dem, så du kan spre denne nyyyydelige Corydoras-arten over hele fylket du bor i! Hehe

Tripp-trapp-tresko.
En trio av mine i lek; hunnen øverst, to hanner følger etter.
[External Image]
Adolfoier finnes faktisk allerede i fylket - og ikke langt unna heller. Men det er så fryktelig vanskelig å skille seg av med barna selv om det begynner å bli en del av dem.... *ler*
Ånei, ikke si det da..... Hvis du ikke bor langt unna, og bestemmer deg for å selge, please si ifra da.....


Hææææ? Fra Averøya? Så det først nå. Der kommer jeg opprinnelig fra også, selv om jeg bor i Kr.sund nå.
Tror nok du bør bestille hos butikken framfor å satse på at vi orker skille oss av med "barna" våre

(Jeg er innflytter til Averøya da, er egentlig østfolding. )
Satser ikke på noe jeg, det var bare et spørsmål
Og et greit spørsmål var det også

Skjønner godt du har falt for Corydoras adolfoi, jeg
Ja, de var skikkelig søte når jeg først begynte å se på dem. I begynnelsen syntes jeg de var litt grå og kjedelig, men det var før jeg så alle underartene.
Hadde bare sett de gråbrune, selv om de har sin sjarm de og. Men lekre de adolfoiene da. Må prøve å få meg tak i noen slike. Da vet du sikkert om de kan skaffe dem på Tropehagen da?
Tilfeldig bekjentskap
© Høyer'n
Reklame for plussmedlemskap