Corydoras sp. green neon stripe

Er det noen som kjenner til denne fisken?
"grønn"laser heter vel denne-den er svært vanskelig åfå tak i og er dyr.
2-300,- pr.stk viss du greier å få tak i de da.
Ken Myrseth
"grønn"laser heter vel denne-den er svært vanskelig åfå tak i og er dyr. 2-300,- pr.stk viss du greier å få tak i de da.


tror ikke det er "green laser".
Nei vel-eneste cory jeg vet om som har grønn stripe-men så er ikke c maller min sterkeste side da.
Ken Myrseth
Nei vel-eneste cory jeg vet om som har grønn stripe-men så er ikke c maller min sterkeste side da.

Må nesten innrømme at jeg ikke vet så mye selv enda heller Men vet at dette ikke er C. green laser.
Javel, hvordan vet du at det ikke er den da? Rart ingen cory eksperter har svart da.
Iflg. mange sider på nettet ser det ut til at navnene "Corydoras Green Laser" og "Corydoras sp. green neon stripe" er det samme. Det er det som er det dumme med handelsnavn, de kan variere veldig alt etter hvilket land det er og sted.
Som denne siden for eksempel.

Prisen derimot, den du opplyser, høres ikke helt riktig ut. Men det kan jo være akvarieoppdrettede eksemplarer, som er svært unge og små enda? Og at det er derfor prisen er fhv lav?



ElinH
[URLBLOCK1]. Altså ikke green laser (cw009).

Tror det jeg også..

Men koster den 199kr VF?
mona o
Iflg. mange sider på nettet ser det ut til at navnene "Corydoras Green Laser" og "Corydoras sp. green neon stripe" er det samme. Det er det som er det dumme med handelsnavn, de kan variere veldig alt etter hvilket land det er og sted. Som [URLBLOCK1] for eksempel. Prisen derimot, den du opplyser, høres ikke helt riktig ut. Men det [I]kan [/I]jo være akvarieoppdrettede eksemplarer, som er svært unge og små enda? Og at det er derfor prisen er fhv lav?


Det er oppdrett, ikke VF
Betyr det at denne fisken ikke er en variant av aeneus?
Jeg har lyst på Corydoras aeneus Kobberpansermalle. Vet noen hvilket nr(?) denne fisken har og om den er vanskelig å få tak i?
Vet ikke om jeg helt skjønte hva du mente

Har du lyst på C. aeneus og lurer på hvilket nummer den har?

Aeneus har ikke noe nummer C-nummer blir tildelt corydoras arter som enda ikke er vitenskaplig beskrevet, og derfor ikke har fått noe eget latinsk navn enda. Aeneus er beskrevet for lenge siden (leeeenge før C-nummerne begynte, faktisk), og har derfor ikke noe nummer '

Ja, den jeg linket til koster 199 kr (danske kroner vel og merke)
av ElinH:Jeg tipper det er denne. Altså ikke green laser (cw009).

Tror det jeg også..

Men koster den 199kr VF?


Tror de har satt inn feilt bilde jeg, for denne ser ut som mine Red Laser og ikke Green stripe(laser).
Inaktiv bruker
Sølvi Gullaksen
Tror de har satt inn feilt bilde jeg, for denne ser ut som mine Red Laser og ikke Green stripe(laser).


Ja, den det er bildet av er helt klart en CW010.
Ja, jeg stusset på det bildet... hvordan den kan hete noe som helst med "Green" er jo et mysterium

Samtidig, sjekket litt ellers på fiskelisten deres, og adolfoi hadde fått grønne finner! Hehe, det må jo være noe galt et sted.
Tror nok de har blinkset litt ja
Mulig de har Photoshop

Men vil Corydoras sp. green neon stripe bli lagt under aeneus?

Da tenker jeg spesielt i forhold til oppdrett.
Det tror jeg faktisk at de gjør .
Tørrfisk
[B]Men vil Corydoras sp. green neon stripe bli lagt under aeneus?[/B] Da tenker jeg spesielt i forhold til oppdrett.


Hva mener du nå egentlig?

Jeg har svart på emailen din ang. det der om hvor den hører hjemme vitenskaplig sett, så svaret har du vel fått?

Er det her i fiskebasen på AF du mener, og KUN her, ikke ellers i verden?
Om man kan legge til Green Laser i profilen til C. aeneus?

Green Laser har et eget CW nummer (009) så den burde opprettes egen profil på her på AF, siden alle nummer- og handelsnavn-variantene av Tropheus, reker og L-maller har det.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap