10 corydoras sterbai ungfisk i 62l i 4 uker?

Jeg fikk mine første Corydoras, C. Sterbai, i går Det virker som de stortrives og er svært aktive for så å hvile. Mye mat har det ikke vært enda, men holder på og prøver meg frem. Jeg har nå 8stk gående i 62Litern sammen med 10 Ildtetra.
Vil 2 sterbaier til (tilsammen 10stk) være for mye til det karet? Fiskene er ca 4cm store og planen var å ha de der i karantene i ca 4 uker for så å komme i 110Litern

Jeg har fått ett tilbud om å få kjøpe 2 stk som opprinnelig var i denne gruppen jeg har på 8 stk.

Setter pris på hjelp her!
Plussmedlem
Dette går helt sikkert bra
Regner med at du har gode rutiner på vannbytter osv.
Ser du har en del Corydoras i ikke veldig store kar selv, så da går det sikkert bra til meg også

Gode rutiner føler jeg at jeg absolutt har

Hvordan er din erfaring med Sterbai forresten?
Er de lett å få i lek? Mine er fremme hele tiden i karet om dagen, og ikke skjenert i det hele tatt! Noe jeg selvfølgelig setter stor pris på Har heldigvis ikke hatt så mye bruk for den lommelykta jeg skaffet meg på forhånd
Plussmedlem
Sterbai er en corydoras som er mye framme hos meg også. Det hjelper sikkert at de er en god flokk.
De leker ganske ofte hos meg, men p.g.a. andre fisk så blir det ikke så mye yngel som overlever.
Leken kommer som regel etter det ukentlige vannskiftet.

Jeg har nå tre små på et par cm som foreløpig går i et annet kar. De ble reddet ut av bøtta på det utvendige filteret da jeg tok en filterrens i forrige uke.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap