Corydoras og oppdrett

Tåpelig overskrift, men jeg lurer på hvilke Corydoras som er enkle å drette og hvem som er vanskelig? Jeg har jo sett igjennom fiskebasen mange ganger, men synes liksom ikke at den alltid stemmer med virkeligheten. Er det mange som ikke registrerer oppdrett der eller er det bare meg?
"tåpelig overskrift", kanskje det ja, men den var mer tåpelig den jeg skiftet ut, så jeg glemte å fjerne *tåpelig overskrift* etterpå
Corydoras aeneus og Corydoras paleatus regnes ihvertfall som lette. Det er 127 på aeneus og 40 på paleatus som har registrert oppdrett og da antar jeg at de skulle være ganske greie å få til.

Hvem som er vanskelig skal jeg ikke uttale meg om. Vanskelig å lese ut fra registrerte oppdrett i og med at det gjerne er få registrerte oppdrett fordi arten er sjelden også. Det betyr derimot ikke automatisk at den er vanskelig å drette for det.
Det er nok mange som ikke registrerer oppdrett, så det er ikke helt nøyaktig det som står der Men som Astrid nevner, det gir gjerne en viss pekepinn iallefall

Corydoras panda for eksempel, er jo veldig lett synes jeg, men den er det bare 14 stk som har registrert noe oppdrett på.
Jeg kunne tenke meg en Cory som ikke er alt for vanlig, men som jeg kan klare å drette Egentlig der,for denne tråden. Panda er noetert, men er egentlig ikke så aktuell pga temperaturen.. Jeg må ha det ekstremt varmt her inne i leiligheten, ellers så må jeg bare lufte akvariene om dagene, for de er som regel oppe i 26 grader om dagen. I plastkaret til yngelet blir det gjerne 22-23 grader uten varmekolbe,så noen må det være.
Setter pris på flere forslag!
Corydoras duplicareus eller Corydoras adolfoi - det er garantert to populære arter! De liker også litt varmere vann enn C. panda og trives med det. Corydoras sterbai er ofte brukt i diskus-akvarier, siden de både tåler og trives godt med den høye temperaturen.

Disse tre er alltid populære blant akvarister, og det er ikke uten grunn De er nydelige å se på alle tre!
De burde ikke være altfor vanskelige å få tak i, noen av dem. Dersom butikkene får dem inn, selges de fort ut igjen, så det kan hende du må bestille for å få kloa i dem før noen andre


PS!
Det var godt gjort og dyktig av deg å ta hensyn til temperaturen når du velger art Det er ikke så mange nybegynnere som tenker så langt
mona o
PS! Det var godt gjort og dyktig av deg å ta hensyn til temperaturen når du velger art :) Det er ikke så mange nybegynnere som tenker så langt ;)


Takker for det! *fornøyd*
Jeg har 6 Sterbaier nå, men har lyst å ha 2 grupper. Tenker å ha et 1-2 Sterbaier til og en annen gruppe Derfor er jeg litt frempå og spørrer, som jeg alltid gjør! Tror jeg må være den som har rekord i å lage tråder på forumet!
Men jeg har lært utrolig mye av det, så jeg hiver meg ut i det i stedet for å ikke spørre
Jeg lurer på hvordan C.metae er ved tanke på oppdrett? Jeg ser de trives i opptil 26 grader, men her i huset kan det ofte bli 27... PH`n passer meg fint

Har også sett litt på C. Trilineatus som har omtrent samme krav til vannverdier...

Bare det ikke hadde vært snakk om 1 grad!
Pandaen passer desverre ikke i det hele tatt, 2 grader unna
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap