Rød fantomtetra sammen med corydoras aeneus?

Kjøpte 75 liter Basic akvarie i sommer. Hvilke fisker skal jeg ha her i tillegg til gjengen på 11 corydoras aeneus(metallpansermalle). Kan jeg da ha en gruppe(11) rød fantomtetra sammen med de og samtidig håpe på å få yngel av cory? Har en gjeng allerede i et annet kar. Det er de jeg plutselig fikk en lys ide om.

Ser i profilen til rød fantomtetra at mange har de sammen med cory, men hvordan fungerer de i lag i en 75 liter.
Har noen planter, men må nok sette inn flere her. De er ganske spinkle enda da akvariet er så nytt.
Har også tenkt å flytte kirsebærreker hit og flytte ut ansistrus yngelen. Vet at cory og ansistrus ikke går bra i lag, på bekostning av cory. Det kan jeg ikke ha når jeg ønsket corybarn.

Noen tetraarter spiser egg og evt små yngel. Gjør denne sorten også det?
Har ikke lyst å flytte dem sammen om det går på bekostning av evt fremtidig yngel.

Hører gjerne deres erfaring med å kombinere disse to, spesielt i forhold til evt egglegging og yngel hos corydoras aeneus.

Lurer fortsatt!
Ingen som kan tenke seg å dele erfaring?

OK, skal først flytte dem mot slutten av neste uke om jeg ikke får mange sterke motforestillinger.
Har for mye annet på lista nå i helga, så jeg har ikke sjangs før uansett.

Tror at de vil muntre opp 75 litern. De er så fine i fargen.

Har sett over gjengen. Om det er herrene som har rene røde ryggfinner(j.fr. fiskebasen), så har jeg kun 2 herrer og 9 damer. Det er varierende farge på ryggfinnene. Fra kun en liten hvit eller svart flekk ytterst på ryggfinnen - til helsvart finne med hvit markering ytterst.
Kanskje det kun er uttrykk for alders forskjell?

Lurer litt. Spent på om noen kommer med innspill.

Hadde rød fantomtetra i 160 literen, saman med corydoras ganske lenge. Utrolig flott fisk med eit flott lynne. Opplevde aldri at dei plaga anna fisk. Men opplevde heller aldri å få yngel på apistogrammaene eg hadde, så lenge dei gjekk der
Takk for innspill Ingunn.
Det er jo det som kan skje at det ikke blir noen unger. Mine er sikkert noe for unge enda. Ikke fullvoksne.

Litt av målet er jo å prøve å få yngel. Kan jo selvfølgelig flytte de om det blir sverming og ingen egg overlever.
Spent.
Enda noen dager i tenkeboksen.
Plussmedlem
Tenker nok tetraen forsyner seg av eventuell cory-yngel, men de voksne individene fungerer fint sammen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap