Langsnutet blindpassasjer.

Da jeg forleden mottok en viltfanget gruppe corydoras caudimaculatus, viste det seg at et eksemplar har svært like tegninger og skiller seg ikke ut ved første øyekast, men den er langsnutet. Denne stimer med caudiene (og interesserer seg ikke for adolfoiene i samme kar)Jeg har forsøkt å pløye meg gjennom alt av bilder, men finner bare to som ligner,

Corydoras ourastigma
. c066. Disse skal vanke sammen med similis, men det er vel en annen lokalitet?

Jeg skal prøve å få lastet opp et bilde i morgen.
Fant svaret selv, he, he. Det må være corydoras spectabilis. Dette skulle vel også stemme med lokalitet. Noen andre som har denne arten?

Denne skal visstnok finnes sammen med haraldschultzi og caudimaculatus, og det har tydeligvis vært spekulert i om det er snakk om at denne arten er en naturhybrid mellom de nevnte makkere.

Jeg ser at det ikke er noen som har registrert denne fisken i karet sitt på AF, så du er mulig den eneste
Den svarte halerotsflekken er helt mørk i normalt lys. Det første bildet viser hvor like de to artene kan fremtre, (caudien til høyre)
Det er helt klart C. spectabilis.
Jeg har sett den til salgs i butikk en eneste gang, og da skulle de ha 700 spenn for stykket Du burde gå tilbake og sjekke i butikken om det er flere av den, og kjøpe til C. caudimaculatus pris, hehe :p
Disse kommer direkte fra stor-grossist, så det er ikke så lett å titte etter, dessverre, men tanken har slått meg, he, he...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap