Corydoras med egg.

Hvor lenge svømmer de rundt med eggene inni seg før de legger dem, la merke til nå nettopp at den ene hunnen har fått en god klump på undersiden og en av de andre ser ut til og ha antydninger til en :o
Jeg skjønte ikke helt spørsmålet. Kan du forklare litt mer? Hva mente du med at en av dem "har fått en god klump under seg"?
Mener du at hunn-coryen har lagt eggene i mellom bukfinnene sine og suser rundt etter et sted å feste dem nå?
Det varierer veldig hvor lang tid de bruker på denne letingen etter "Det Perfekte Sted For Egg" Noen bruker 20 sekunder, andre bruker oppimot 20 minutter på det meste. Veldig variabelt altså.
Nei hun har ikke sluppet eggene ut av seg selv enda, tror jeg. Har hatt dem i hus fire dager bare, så har ikke klart og lese meg opp på dette med egglegging enda : o Hannene i karet er nesten hele tiden i nærheten av henne også.
sånn jeg tolker spørsmålet.

Er at coryen ikke har synlige egg men den er tykk i buken.
Altså. Jeg er ikke sikker på dette men hvor lenge dem går sånn selv siden jeg selv nettopp mistet den ene cory dama mi.
Den gikk nok med egg for den fikk ikke være i fred fra noen av di andre fisketypene den gikk sammen med.
Så forrige dagen valgte jeg og flytte den, så da at hele buken var et eneste stort sår. Den svømte rundt og spiste så jeg tok esha2000 i vannet for at såret skulle gro fortere, men den døde av seg selv i går. Sukk.
Jeg har dem gående på 1-2 mm sand så tror det skal gå fint med at hun ikke får sår, for hun er helt aktiv og driver hele tiden og leter etter mat, er vel snart på tide med litt rødemyglarver tror jeg, de har ikke fått noe tideleligere idag.
Røde mygglarver får mine bare en gang i uka som helgekos. eller så får dem vanlige malletabletter og fargefôr.

Såret har kommer av at den ble angrepet undenifra. spesielt av ciclidene mine. dem går på 0,3-0,8mm hvit cickledesand
Jeg fikk myglarvene i hus først idag siden jeg ikke har hatt coryene mer enn fire dager, men hver dag siden jeg fikk dem har de fått Tetra tabimin. Så skal prøve ut myglarvene idag

Hun blir ikke plaget av de andre, men hannene ligger og på en måte venter?
Lone Pedersen
Hun blir ikke plaget av de andre, men hannene ligger og på en måte venter?


Jeg har laget en artikkel med en bilde-serie som viser og beskriver litt om hvordan lek og egglegging skjer hos Corydoras. Ta en titt på den, så ser du hvordan det foregår

Det finnes også en artikkel pepret med bilder om hold av Corydoras generelt.

PS! Røde mygglarver er favorittmaten til alle Corydoras! De elsker det! Mine får det mange ganger i uka...
:)
Ok da skal jeg lese de artikkelene^^

Rødemygglarver får de med jevne mellomrom og de elsker det Kjæresten sitter bare og ler når det ser ut som de spiser spagetti!
Hei
Jeg ser at tråden ble lagt dø for lenge siden, men idag la jeg merke til at en av hunnene mine hadden en litt hvit/gjennomsiktig klump under magen. Ikke et synelig egg, men eg klump. Jeg har ikke overmatet dem. Hadde ett kaltvannskifte i går. Hva skjedde men din hun?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap