- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Corydorasene mine oppfører seg merkelig! første gang jeg prøver meg på dem,så hvet ike hva oppførselen dems betyr?
Corydorasene mine oppfører seg merkelig! første gang jeg prøver meg på dem,så hvet ike hva oppførselen dems betyr?
Postet 21.10.10 kl 13:58
Alt jeg skrivde kom vist ikke med.. :s
Hei
For 2 daer siden kjøpte jeg mine første corydoraser. 3 metall og 3 alibinoer
I butikken hadde di grusbunn, men når di kom hjem til min sandbunn, så var di overlykkelige å kjørte hodene begeistret ned i sanden
For 2 daer siden kjøpte jeg mine første corydoraser. 3 metall og 3 alibinoer
I butikken hadde di grusbunn, men når di kom hjem til min sandbunn, så var di overlykkelige å kjørte hodene begeistret ned i sanden
Postet 21.10.10 kl 14:00
Postet 21.10.10 kl 14:02
Postet 21.10.10 kl 14:02
Postet 21.10.10 kl 14:04
Postet 21.10.10 kl 14:05
Postet 21.10.10 kl 14:06
Fortsettelse..får dele det opp hva jeg har skrivd
Men så tok det ikke lang tid før dem begynte å rykke masse. Svømmer frem og tilbake i en rasende fart i vannskorpa. og i midtsiktet langs glasset og opp og ned akvarie glasset. Samtidig har di veldig rykkete bevegelser, nesten spasmer.
Di roer seg ned og jobber litt i sanden igjen..før dem stresser av gårde.
Lest litt rundt i går..leste om kløe og parasitter.
Di har ingen tråder fra finnene som jeg har sett på noen bilder, hvor di er syke.
Og oppførte seg "normalt" i butikken.. hva det enn er??
Såå..stressende å se at dem gjør slikt, og blir ganske redd for dem.
Har aldri hatt corydoras før. Så hvet ikke noe om om hvordan di skal oppføre seg.
Bare innbilte meg at di var for det meste på bunnen.
Men di farter kansje mye rundt?
Hva kan det være.. vil høre her før jeg drar å kjøper medisin.. for di i dyrebutikken har ikke så fryktelig mye kunskap :S
Di roer seg ned og jobber litt i sanden igjen..før dem stresser av gårde.
Lest litt rundt i går..leste om kløe og parasitter.
Di har ingen tråder fra finnene som jeg har sett på noen bilder, hvor di er syke.
Og oppførte seg "normalt" i butikken.. hva det enn er??
Såå..stressende å se at dem gjør slikt, og blir ganske redd for dem.
Har aldri hatt corydoras før. Så hvet ikke noe om om hvordan di skal oppføre seg.
Bare innbilte meg at di var for det meste på bunnen.
Men di farter kansje mye rundt?
Hva kan det være.. vil høre her før jeg drar å kjøper medisin.. for di i dyrebutikken har ikke så fryktelig mye kunskap :S
Postet 21.10.10 kl 14:07
Postet 21.10.10 kl 14:08
Postet 21.10.10 kl 14:11
Postet 21.10.10 kl 14:22
Det er vanlig at cory svømmer opp og ned når de kommer i et nytt miljø. Dette er også vanlig med vannbytte, og under lek.
Men hvis de plutselig spretter mot en stein eller underlaget for å klø seg, så er det noe galt.
Men at de svømmer opp og ned på glasset er ikke symptom på noe farlig. Ofte er det ei feit hoe som svømmer opp og ned på glasset, mens de andre bare følger med. Vi får håpe på lek hos fiskene dine
Bryter utblåsningen på pumpa vannet slik at det blir krusning i overflaten? Cory liker strøm slik at de får nok oksygen, og kan begynne å hente oksygen i vannflaten når de får for lite. De gjør også dette under lek, fordi de blir slitne og må ha oksygentilførsel når de gyter:P Er som om du må ha vann etter en god løpetur.
Men hvis de plutselig spretter mot en stein eller underlaget for å klø seg, så er det noe galt.
Men at de svømmer opp og ned på glasset er ikke symptom på noe farlig. Ofte er det ei feit hoe som svømmer opp og ned på glasset, mens de andre bare følger med. Vi får håpe på lek hos fiskene dine
Bryter utblåsningen på pumpa vannet slik at det blir krusning i overflaten? Cory liker strøm slik at de får nok oksygen, og kan begynne å hente oksygen i vannflaten når de får for lite. De gjør også dette under lek, fordi de blir slitne og må ha oksygentilførsel når de gyter:P Er som om du må ha vann etter en god løpetur.
Postet 21.10.10 kl 14:30
Takk for svar :d
Ja, pumpa er rett under vannflaten, så det kommer godt med krusninger.
Ingen slåing mot sein eller røtter, selv om jeg syntes den ene stanget litt imellom noen bladstilker. var da jeg ble enda mere nervøs.
tenkte at di kanskje brukte farten i vannet til å klø seg.
Men di er litt roligere i dag
Så håper det bare er det nye miljøet som gjør dem litt opphisset.
Di var som sagt rolige i butikken
Tusen takk for tilbake meldinger!!!!
Og ja..jeg skal kjøpe 4stk til..så di kan kose seg sammen.
Leste at i fri kan di være mange 100 i en stim
Men jeg kjøpte noen andre typer fisker også, og ville ikke ta for mange av gangen
Ingen slåing mot sein eller røtter, selv om jeg syntes den ene stanget litt imellom noen bladstilker. var da jeg ble enda mere nervøs.
tenkte at di kanskje brukte farten i vannet til å klø seg.
Men di er litt roligere i dag
Så håper det bare er det nye miljøet som gjør dem litt opphisset.
Di var som sagt rolige i butikken
Tusen takk for tilbake meldinger!!!!
Og ja..jeg skal kjøpe 4stk til..så di kan kose seg sammen.
Leste at i fri kan di være mange 100 i en stim
Men jeg kjøpte noen andre typer fisker også, og ville ikke ta for mange av gangen
Postet 21.10.10 kl 14:39
Postet 21.10.10 kl 14:40
Postet 21.10.10 kl 14:43
Postet 21.10.10 kl 14:48