Ligger å flyter

Er ganske fersk som Coryeier og lurer derfor på hva som er normal Coryatferd;

-tilbringe mye tid som parkerte biler på bunnen
-ligge å flyte opp-ned i vannskorpa som en dau fisk, for så sprelle videre med sitt

Skal de være sånn?
Jeg har aldri opplevd noe av dette med mine coryer... mine er nesten aldri rolige, men svømmer rundt på bunnen. har aldri sett de flyte opp ned i vannskorpa... tror noe må være galt. Vil anbefale deg å sjekke vannverdiene...
Dette har jeg faktisk lest om for lenge siden på dette forumet, men finner ikke tråden igjen. Hvis coryen ellers ser frisk og rask ut, kan det hende den bare spiser av proteinhinnen i overflaten. Se etter om du har hinne på vannet.

For sikkerhets skyld kan du jo sjekke vannverdiene, men det er jo så mange her som har god erfaring med corydoras, så det skal bli spennende å se om noen av disse kommer på banen og kan bekrefte adferden.
Plussmedlem
Adferd nr. 1 er helt normalt. Hvilken art har du? Noen arter er mye mindre aktive enn andre, men det kan også være forskjell fra gruppe til gruppe og hvilket akvarium de er i. Noen rare, men utrolig morsomme fisker

Adferd nr. 2 er jeg mer usikker på... hvor mye tid tilbringes i overflaten? Er de fiskene som er i overflaten også aktive og ser normale ut ved fôring og sånt? Det kan være proteinhinne-spising, men vet ikke om det er normalt at de "henger" opp-ned...
Corydoras og proteinhinne
Nå har jeg funnet den tråden jeg skrev om i det første svaret mitt.
Monas lille akvarierom DEL 1 På side 110, innlegg 2181 skriver Mona om cory som spiser av proteinhinnen. Håper det er dette det dreier seg om i ditt akvarium også.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap