Hvor mange?



Lurer på hvor mange cory julii dere mener man kan ha i ett 96 liters uten at det blir trang?
Jeg har nå 11 stk som går i 250liter,men har lyst og forandre oppsettet mitt litt pga plass,hygiene og foring.
Må vel i tillegg beholde 1-2stk 144 pga algene i i 96 litern.
eller skal jeg kvitte meg med 144 og skaffe noe annet istedenfor?

Nå går det 4 stk L 183 oppi 96litern,men føler nå for og plassere dem i 250 litern og fjerne 144.

i 96 litern er det kun 4 stk maller og en haug med endlers i forskjellige størrelser.
Dem selges når dem er store nok utenom dem jeg avler på.

Alle L mallene er ungfisk forløpig.

Store planer om og bytte ut 96litern med ett hjørnekar på godt over 100liter nærmere sommern.

Litt rotete innlegg,men dere skjønner vel hva jeg mener
11 Corydoras Julii (Er du sikker på at det ikke er Trilineatus?) går fint i 96 liter, spesielt om de har bunnen alene. Derfor hadde det kanskje vært bedre å byttet ut 144 med f.eks Otto eller Amanoreker?
Enig med innlegget over mitt Det er kanskje greiere for Corydorasenes del at man benytter seg av de mer fredelige Otocinclusene ("Ottoer") til algespising istedet for L-maller. L-maller har veldig lett for å bli territorielle, særlig hannene, og da kjeppjager de Corydorasene ut fra tilgjengelige gjemmesteder. Det er ikke allverdens plass i en 96 liter på bunnen heller, så det er vanskelig for begge (både L-mallene og C-mallene) å finne steder.

En 96 liter huser fint rundt 20 Corydoras om du vil utvide gjengen litt også.
Kontorstol
11 Corydoras Julii (Er du sikker på at det ikke er [URLBLOCK1]?) går fint i 96 liter, spesielt om de har bunnen alene. Derfor hadde det kanskje vært bedre å byttet ut 144 med f.eks [URLBLOCK2] eller [URLBLOCK3]? :)


Dem ble solgt som julii og har sjekket selv på nett bildemessig og er 99.5% sikker på at det er riktig ja .

Har tenkt litt på reker selv ja.i tilegg til noen jegersnegler.
Beklager å skuffe deg, men det er 99.9% % sikkert at det er Corydoras trilineatus du har, rett og slett pga tilgjengelighet. Ekte C. julii er utrolig sjelden og skulle den først dukke opp, ville den være veldig dyr...og viltfanget.
mona o
Beklager å skuffe deg, men det er 99.9% % sikkert at det er Corydoras trilineatus du har, rett og slett pga tilgjengelighet. Ekte C. julii er utrolig sjelden og skulle den først dukke opp, ville den være veldig dyr...og viltfanget.




mmmmmm...betalte 140kr stykket og det blir isåfall dyrt for trilineatus,regner jeg med?
hvordan legger man ut bilder her ifra tlf?kansje jeg kan overføre ett.
Du må sannsynligvis overføre det til PC og så laste det opp via "legg ved bilde" mens du skriver et innlegg.
Inaktiv bruker
Du kan laste opp med mobil, samme måte som på pc, hvertfall med android.
Ang julii
Julii må isåfall være veldig billige på Akvariekjelleren i Porsgrunn. Der koster de 79kr pr stk. Og det ER ekte julii. De har solgt trilier og, og de kosta 39 kr.
Det er sterbai du har kjøpt, kjempeflott cory
Rita Aspevik
Det er sterbai du har kjøpt, kjempeflott cory :)



Ja,fine er dem.Men nå er dem solgt som julii..
Er ikke dem ganske så like.Litt forskjellig i tegningene i hodet?
julii er prikkete,mens dem andre har mer avlange prikker.
jeg mener mine er prikkete jeg da.ikke avlange prikker ?
Det er Corydroas Sterbai, med andre ord verken Julii eller Trilineatus.
Kontorstol
Det er Corydroas [URLBLOCK1], med andre ord verken Julii eller Trilineatus. :)


æsj..nå føler jeg meg lurt!
Men fine er dem jo..
Du kan prøve å fortelle det til butikken neste gang du er innom, men etter det jeg har erfart er det tviltsomt at de gidder å gjøre noe med det. Du kan kanskje først spør hva prisen på Sterbai er, og om de er billigere kan du si at de har solgt deg feil fisk.
Kontorstol
Du kan prøve å fortelle det til butikken neste gang du er innom, men etter det jeg har erfart er det tviltsomt at de gidder å gjøre noe med det. Du kan kanskje først spør hva prisen på Sterbai er, og om de er billigere kan du si at de har solgt deg feil fisk. :)


Har kranglet med denne butikken i 3 uker nå ang en annen vare jeg har kjøpt,og kommer ingen vei så tviler at jeg gidder.
Man får bare slutte og handle der,enkelt og greit.
Er synd for det er en zoobutikk som er mye billigere enn de andre rundt her,men men..
Man får bruke pengene sine andre steder da
Da får jeg bare anbefale en tur til kløfta.
Stort sett dit jeg drar når jeg skal ha noe. Billig er han også.


Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap