- Hjem
- Forum
- Maller - Andre
- Red teil
Red teil
Postet 12.01.10 kl 19:10
Inaktiv bruker
ikke lenge vil jeg tro
Postet 12.01.10 kl 19:50
Endret: 12.01.10 kl 19:50
Okei
takk lit grei å vite hehe
Postet 12.01.10 kl 19:51
Kort svar. Du bør ikke ta i imot en red tail i det hele tatt da dette ikke er en fisk som egner seg for private akvarier med noen få unntak.
Gjennom at du tar imot fisk som er totalt uegnet for akvarier er du bare være med på å skape et marked for disse fiskene. Be eventuelt eieren levere fisken tilbake der han har kjøpt denne.
Gjennom at du tar imot fisk som er totalt uegnet for akvarier er du bare være med på å skape et marked for disse fiskene. Be eventuelt eieren levere fisken tilbake der han har kjøpt denne.
Postet 12.01.10 kl 20:58
Enig med Nils. Disse hører hjemme i store betongbaseng.
De har 2 gående i et utstillingsakvarie på TAM i Trondheim og det tror jeg er på rundt 12m3. Sliter med å se dem for meg i mye mindre. Minimum 8m3 vil jeg si når det er halvvoksne som disse er.
Eller er det en utrolig tøff fisk som jeg har tatt mål av meg å kunne holde en gang i fremtiden.
-Tim
De har 2 gående i et utstillingsakvarie på TAM i Trondheim og det tror jeg er på rundt 12m3. Sliter med å se dem for meg i mye mindre. Minimum 8m3 vil jeg si når det er halvvoksne som disse er.
Eller er det en utrolig tøff fisk som jeg har tatt mål av meg å kunne holde en gang i fremtiden.
-Tim
Postet 12.01.10 kl 23:09
Postet 12.01.10 kl 23:15
Postet 13.01.10 kl 00:04
Postet 13.01.10 kl 00:05
Postet 13.01.10 kl 00:14
Hun har prøft
Nils VollstadKort svar. Du bør ikke ta i imot en red tail i det hele tatt da dette ikke er en fisk som egner seg for private akvarier med noen få unntak. Gjennom at du tar imot fisk som er totalt uegnet for akvarier er du bare være med på å skape et marked for disse fiskene. Be eventuelt eieren levere fisken tilbake der han har kjøpt denne.
å elers så tar hu live av den så jeg vil bare gi den et liv
Postet 13.01.10 kl 08:36
Skal gå i garasjen
Liz HJeg frykter at du tar imot redailen uansett hva vi sier - så: Finn en løsning der redtail'en ikke kan komme borti varmekolba. Fjern eventuelle termometre, små pyntegjenstander osv..... Vi snakker glupsk fisk som potensielt kan lage mye trøbbel ved å gape over alt som den finner....
der er det ikke vermekolbe vi sjøre golverme
Postet 13.01.10 kl 08:37
Postet 13.01.10 kl 09:44
Har aldri (selvfølgelig) hatt Red Tail, eller noen som helst arter som kan sammenlignes whatsover. Men dette blir for meg det samme som å holde kampfisk i vinglass.
Fisken vil jo ikke ha det bra i det hele tatt. Kan tenke meg til du får veldig mye problemer med både pumpe og annet utstyr. Tett filter er vel noe du bare kan bli vant med med en gang. Så ser for meg veldig mye ekstra jobb for denne stakkars fisken.
Uansett blir det jo ikke noe pent syn? Vi prøver alle vårt beste for å få et mest mulig naturlig og harmonisk akvarie. Passer på at alle fisker passer sammen, til riktige vannverdier og adferd. Biotoper og all tingen.
Dette blir jo det helt motsatte...
Til syvende og sist vil nok denne fisken dø - eller bli avlivd av dere selv, da dere etterhvert vil innse at det ikke går lengre. Så jeg er enig i at det er bedre at den blir avlivet først som sist.
Fisken vil jo ikke ha det bra i det hele tatt. Kan tenke meg til du får veldig mye problemer med både pumpe og annet utstyr. Tett filter er vel noe du bare kan bli vant med med en gang. Så ser for meg veldig mye ekstra jobb for denne stakkars fisken.
Uansett blir det jo ikke noe pent syn? Vi prøver alle vårt beste for å få et mest mulig naturlig og harmonisk akvarie. Passer på at alle fisker passer sammen, til riktige vannverdier og adferd. Biotoper og all tingen.
Dette blir jo det helt motsatte...
Til syvende og sist vil nok denne fisken dø - eller bli avlivd av dere selv, da dere etterhvert vil innse at det ikke går lengre. Så jeg er enig i at det er bedre at den blir avlivet først som sist.
Postet 13.01.10 kl 10:37
Postet 13.01.10 kl 10:40
Postet 13.01.10 kl 11:58
Å?
jaja har en dyrebutikk her som tar in mye forsjeligt blant anety paron hai på 90 cm
Postet 13.01.10 kl 11:59
Tror jeg vet hvilken butikk det er snakk om.
Og uten å nevne navn, så vil ikke jeg mine fisker så vondt at jeg hadde gitt de til dem.
Har sett myye svær fisk der, som står i akvarier på størrelse med seg selv.
Men du har tydeligvis bestemt deg, så skjønner ikke hvorfor du spør andre om råd her......
Og uten å nevne navn, så vil ikke jeg mine fisker så vondt at jeg hadde gitt de til dem.
Har sett myye svær fisk der, som står i akvarier på størrelse med seg selv.
Men du har tydeligvis bestemt deg, så skjønner ikke hvorfor du spør andre om råd her......
Postet 13.01.10 kl 13:20
Postet 13.01.10 kl 13:37
Postet 13.01.10 kl 14:14
Postet 13.01.10 kl 15:50