Problemer ancistrus

Kjøpte meg to ancistruser i går til mitt 60l akvarie. Disse gjemmer seg bare og spiser foreløpig ingen ting. Prøvd algetabletter og squash, ikke intr i mat i det hele tatt. Har et par syke platy som trenger medisin og. Disse er blitt tynne og henger kun på bunnen. Skal medisinere for baterier med esha 2000 i dag. Er ancistrus svak ovenfor medisin? Og til slutt, er det noen mulighet for at dette kan smitte over til meg når jeg stikker hånda i akvarie? har noen små sår på hånda og har vert nedi vær dag og rota i det siste. Tenker så klart at det er lite sannsynlig å få smitte av en fisk, men er litt intr å høre om det er mulig takker for svar.
Syns du at det er en god idè å kjøpe nye fisker når du har syke fisker fra før? Ancistrus er ikke svak ovenfor esha 2000, og det er heller ikke noen fare for at du skal bli smittet. Grunnen til at ancistrusene ikke kommer frem for å spise er sannsynligvis at de ble fanget, transporttert og plassert i et nytt hjem i går, noe som er stressende for de fleste fisker.
Kontorstol
Syns du at det er en god idè å kjøpe nye fisker når du har syke fisker fra før? Ancistrus er ikke svak ovenfor esha 2000, og det er heller ikke noen fare for at du skal bli smittet. Grunnen til at ancistrusene ikke kommer frem for å spise er sannsynligvis at de ble fanget, transporttert og plassert i et nytt hjem i går, noe som er stressende for de fleste fisker.

Har ikke lagt merke til at fiskene var syke før i dag. Ellers så hadde jeg såklart ikke kjøpt nye fisk. Er ikke en person som ønsker dyr vondt heller. Men nå er situasjonen slik desverre at de allerede er kjøpt. Har medisinert nå og håper på det beste
Det kan godt hende du bare må være tålmodig og se det an noen dager. Det er ikke uvanlig at ny fisk sturer litt. Men vær oppmerksom på vannkvaliteten. Jeg skrev akkurat om vannkvalitet i en annen tråd, som jeg ikke orker å gjenta her. Hvis du leser innlegg 5 og de linkene jeg har lagt ved, vil det kanskje hjelpe deg.

Hvis du har dråpetester, så kontroller vannet for nitritt og eventuelt ammoniakk.
Har du ikke dråpetester, så skift 30-50% vann og se om det hjelper. En medisinkur i blinde har jeg ingen tro på. Medisiner kan også være en belastning på fiskene.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap