Bildetråd reker

Tenkte å starte en bildetråd som alle kan legge inn bilder av alle slags reker.
Jeg slenger meg på denne her. Oppdaget i går at Kirsebærrekene mine fløy rundt i karet med "dangelbær" - da blir det forhåpentligvis "rekebarn" om noen uker
Ett litt morsomt bilde av en av amano-rekene mine. Bildet er snudd på hodet så reken henger egentlig i flytende riccia-mose.
Jeg har en viftereke som jeg syns er vedig fin. Vanskelig å fotografere. Den sitter bakerst i bildet på varmekolben.
Gabonreke
Bilde av gabonreke i et av mine karr.
Amanoreke kan også sees på bildet.
Her er noen av mine reker.
Det første bildet viser Neocaridina sp og Kirsebærreker under foring (og/eller hybrider av artene).
Det andre bildet er av en Amanoreke.
[External Image]

Glassreke i forgrunnen, med Gabonreke videre bakover. Bak der igjen to andre glassreker og difust i bakgrunnen en stim neontetra

Flere bilder av reker i samme kar
Nat
Her er noen av mine reker. Det første bildet viser Neocaridina sp og Kirsebærreker under foring (og/eller hybrider av artene). Det andre bildet er av en Amanoreke.


Dette bildet ditt var utrolig flott, Nat!
Send det inn til basen her (hvis du ikke allerede har gjort det)

[External Image]
Stemningsfullt og fredelig øyeblikk i reke-karet...

(Red Bee reke)

[External Image]
Krystallreker
Her er noen bilder av røde krystallreker
Dette er en av de eldre kirsebærrekene mine.

Noen av dem får en slik grålig stripe på ryggen, fra nese til hale, når de blir gamle. Ganske kult i grunnen. Lurer på om det er noe man eventuelt kunne drettet systematisk på? Ta og samle kun slike hunner i et kar og sette inn noen hanner....? Det er ikke alle hunnene som får sånn stripe.
Kan det evt bety at det er en form for kryssning et stykke tilbake i tid der? Før de kom i mitt eie, mener jeg? Alle kirsebærrekene jeg har er født hos meg, for jeg har hatt samme stamme lenge.


[External Image]
Her er en til av samme slaget som i innlegget mitt ovenfor, med slik stripe på ryggen.

Flere som har sånne? (de kan jo være veldig vanlige for alt jeg vet

[External Image]
Ser dette på noen av de største kirsebærrekene.
Det er hos meg mye mer vanlig på neocaridinia sp-rekene (trolig også på grunn av det syke antallet sådanne).

Digger variasjonene i farger\ mønstre på mange av våre reker!
Jeg fant et bilde i Sonja Cygnel's fotogalleri på hjemmesiden hennes, av en slik kirsebærreke. Så det er nok ganske vanlig, ja, og morsomt at de blir sånn, noen av dem.

Sonja Cygnel har bidratt med mange flotte rekebilder i basen vår, blant annet svart/hvit krystallreke.
Frank Angell
Ser dette på noen av de største kirsebærrekene. Det er hos meg mye mer vanlig på neocaridinia sp-rekene (trolig også på grunn av det syke antallet sådanne). Digger variasjonene i farger\ mønstre på mange av våre reker!


Har også lagt merke til at noen av mine kirsebærreker har fått denne "grå" stripa på ryggen. Nå har jeg hatt rekene i et år, kanskje det er de eldste som blir sånn?

Jaja, her er en av mine flotte kirsebæreker=)
Beklager utsnittet.

[External Image]
Noen av rekene prøver å få litt høyde for å komme i strømmen. Spørs om jeg skal gi de en grein så de kommer lettere til i fremtiden.
Wikdahl
Noen av rekene prøver å få litt høyde for å komme i strømmen. Spørs om jeg skal gi de en grein så de kommer lettere til i fremtiden.


Ja, gi dem ei rot å klatre på så de kommer til strømmen. Mine viftereker sitter konstant på ei rot midt i strømmen og koser seg.
Neocaridina heteropoda
Her er mitt bidrag til rekebilde...
Jeg fikk låne 3 ringer av Håvard. Som tilsammen bygger ut 65mm slik at jeg kan ta enda mer makro bilde. Det var et sant Hel.... å holde denne stabil men jeg klarte et par bilder, jeg brukte 60mm makroen, og det må være enda værre med 100mm
Makro (Som jeg har bestillt fra NY)

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap