Vær helt ærlig;)

vær helt ærlig heter over skriften, det er fordi jeg fikk lyst til å vise dere bilder jeg tar av planter, fisk og akvarier.

Da får dere låv til å si deres mening om bildene mine

begynner med disse tre

1 kinesisk algespiser

2 sajica

3 siamseisk algespiser
glemte å si at bildene blir tat av nikon coolpix L3
Hei akvaRolf.
Litt mer lys så blir bildene dine nok bedre.
skal prøve å ta litt bilder i morgen når det er lyst
Fine bilder er det. Det er ærlig.

Mer ærlig:
Leste såvidt tråden din om fiskebase-bilder, og jeg må nok si at jeg ikke tror disse bildene tar opp konkurransen med bilder av artene som allerede ligger der, kanskje med unntak av det første. Det er et flott bilde av Kinesisk Algespiser. Litt synd med glimret fra akvarie-pynten da, det tar litt fokuset vekk fra fisken når fisken tar opp en såvidt liten del av bildet.

Jeg har prøvd å ta bilder av fiskene i mitt eget akvarium, men har langt på vei resignert. Å ta greie bilder av små fisk med et kompaktkamera er tydeligvis fånyttes. (Canon ixus 860 eller no slikt)
Men jeg har ikke helt gitt opp enda. Og det syns jeg ikke du skal gjøre heller. Med litt trening/øvelse og kreativ bruk av zoom/makro-funksjon/blits bør det være mulig å få hvertfall ett og annet bra bilde av enkelt-individer blant noen hundre forsøk.
ok skjønner. den kinesiske algespiseren ble det mange fine bilder av kan legge ut flere,det ble med pynten på nesten alle. men har ikke den lengere den ble kjempe agrresiv

her er noen bilder jeg tok i dag

er det noen som vet kjønn(kjøpte dem som 1hann og tre hunner)
Jeg regner med du vil ha tilbakemelding på om bildene dine er god nok for å komme med i basen, i følge denne tråden din.

Det er ingen av oss brukere som bestemmer hva som er bra nok til å komme med i basen, men jeg jeg har en viss peil på kvalitet moderatorene er ute etter og dine bilder er desverre ikke gode nok. Jeg har selv sendt noen bilder til basen og kun fått inn noen få. De jeg stort sett har fått inn er av fisk det ikke ligger inne bilder av fra før Sånn er det bare.

Hvis du prøver å legge inn bilder i en profil det ligger inne bilder fra før bør du se godt på de bildene før du vurderer å sende inn egne. Er det bra bilder der er det ingen vits å sende inn dårligere bilder og bli skuffet når man blir avvist.
Du må beskjære bildene dine. Alt man ser er jo en liten fisk et sted i bildet, med masse dekorasjoner og akvariestæsj rundt. Bildebeskjæring er man nødt til, så fisken kommer frem og ikke forsvinner i bildet.
Alle bilder der fiskens hode ikke er i fokus eller ikke tydelig og se, kan forkastes. De er ingen vits å sende inn.
nei lisbeth, det står vær helt ærlig denne tråden handler ikke om fiske basen!
hvordan får man til det da mona o
mona o
Du må beskjære bildene dine. Alt man ser er jo en liten fisk et sted i bildet, med masse dekorasjoner og akvariestæsj rundt. Bildebeskjæring er man nødt til, så fisken kommer frem og ikke forsvinner i bildet. Alle bilder der fiskens hode ikke er i fokus eller ikke tydelig og se, kan forkastes. De er ingen vits å sende inn.

Er helt enig med mona o her. Bildene jeg ser du har lagt ut i tråden her, holder ikke mål til basen. Dette sier jeg av egen erfaring. Fikk sist uke inn et bilde av en Aspidoras type og måtte ta bilde etter bilde for at det skulle bli godt nok for basen. Dette var bilde av en Aspidoras det ikke var bilde av i basen fra før. Jeg klippet vekk alt som var rundt fisken så fisken selv kom i fokus. Vedlagt ser du bildet. Må selv innrømme at bildet ikke er 100%, men var godt nok da det ikke fantes bilde av denne fra før. Dette har nok litt betydning.
Har selv et lite coolpix kamera

Lykke til
øvelse gjør mester
men et godt tips er å vaske akvarieglasset før man tar bilde. så slipper du grå flekker
Helt ærlig, så syns jeg bildene var noe spesielt..
Samme kvaltet som mine bilder bruker å være, hehe..

Her er tre artikler jeg anbefaler deg å lese.
tråden her handler ikke om basen
akvaRolf
her er noen bilder jeg tok i dag er det noen som vet kjønn(kjøpte dem som 1hann og tre hunner)

Hunner har gule finner mens hanner har lille aktige. Hunnen bør være litt mindre enn hannen for at de skal bli intressert i hverandre.
den største var lilla men er nå litt gul,

den til venstre
Du kan beskjære bildene med for eksempel Picasa (www.picasa.com).

Flere av bildene er jo ganske så klare, så om du fjerner alt rundt fisken kan dette bli riktig så bra, tror jeg
syntes det var fine bilder, men håper på å se litt flere
oki, du skal få se flere her e tre bilder jeg tok fordi jrg lurte på noen
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Kåsa
Reklame for plussmedlemskap