Ensom skjørtetetra?

Jeg overtok en liten gjeng med fisker, og blant dem var det èn skjørtetetra. Hvor lenge den har vært alene vet jeg egentlig ikke, men jeg tror det er ganske lenge. Den er voksen, og har gått og fortsatt går i kar med bl.a en scalere,som den aldri svømmer for langt unna av. (Har aldri sett den nappe på finner o.l)
Jeg lurer på å kjøpe fler, så det kan bli en stim, men bør de nye skjørtetetraene også være voksne? For har ennå bare sett unge tetraer i dyrebutikkene. Og er det en sjans for at den gamle ikke vil godta en stim av nye skjørtetetra eller omvendt?
Håper noen har noen synspunkter på dette...
Den blir sikkert glad for å få noen nye venner, selv om de er unge. Voksne fisk får du neppe tak i butikken. Men du finner noen til salgs i rubrikk her inne. Evt kan du jo legge ut annonse selv på ønskes kjøpt. veldig vanlig akvariefisk så sikkert noen som har noen voksne
Plussmedlem
Tror ikke tetraen vil være opptatt av de andres alder, så du kan sikkert kjøpe de unge i butikken hvis du ikke finner bedre tilbud. I naturlige stimer vil det alltid være stor aldersforskjell på fiskene, så at en er gammel mens resten er ungfisk er ikke en unaturlig aldersfordeling.
Tilfeldig bekjentskap
© Charlotte Aursand
Reklame for plussmedlemskap