Neontetra yngel ? Hjelp

Jeg har et 70liters akvarium og oppdaget nettopp yngel (18stk).
Har få fisk i akvariet, og den eneste fisken jeg har to av er neontetra, så da må jo nødvendigvis yngelen komme fra denne.
Hva bør jeg gjøre med den ? Har ikke peiling....
Tviler på at det er yngel fra neontetra. De er ikke så veldig lett å drette, ettersom jeg forstår.

Hvilke andre arter har du i karet ditt. Levendefødere kan godt bli parret i dyrebutikken, og yngle etter de har flyttet til sitt nye hjem
Hvilke andre fisker har du?
Dersom du har kjøpt f.eks en guppy, platy eller molly i det siste, så er det nok mer sannsynlig at det er en av disse som var gravid da du kjøpte den. Er visst svært vanskelig å få oppdrett på neontetra i et vanlig selskapsakvarium.


Hmm... Har du noen guppy/molly/platy/sverddragere i akvariet? Om du har en slik hun, så kan hun være gravid fra før du fikk henne, og ellers kan hun vistnok lagre spermpakker og selvbefruktes etter eget ønske..

Jeg spør fordi etter hva jeg vet er ikke neontetra en veldig enkel fisk å få yngel på. Den burde også gå i grupper/stim for å trives ordentlig.

Uansett - når du har yngel du vil bevare kan du enten:
- beplante akvariet med mye planter og gjemmesteder
- isolere yngelen i en fødekasse som henger på innsiden av akvarieglasset
- ha yngel i et eget oppekstakvarium

(ikke alle samtidig selvfølgelig..)
Takk for hjelpen.
Har fått en singel molly for ca. 2 uker siden, kanskje det kan være yngel fra denne ? Ellers har jeg ingen guppy eller andre arter som det er to av. Har ellers ingen nye fisk heller.
Neontetra kan jeg garantere deg at det ikke er yngel fra Å få eggene til å klekke er en kunst, og yngelen er så små at du ikke ser den uten å vite hvor dem er. Å få så små fisk til å leve opp er praktisk talt umulig, på grunn av tilgang på mikroskopisk føde.

Er nok en fisk (levendeføder) som har vært gravid når du kjøpte den. Det er slett ikke uvanlig
"Er nok en fisk (levendeføder) som har vært gravid når du kjøpte den. Det er slett ikke uvanlig "


Det er vel mer reglen enn unntaket....
det er vel sikkert den mollyen som har lagret de spermpakkene.
hvis jeg ikke forstod feil så har du 2 neontetra, og de yngler helst i en stim på 5 stk. jeg opplevde EN gang at neontetra la egg i 155 literen... men eggene ble spist opp med en gang da!hehe... å en gang prøvde jeg å drette sitrontetra, fikk egg, fikk yngel, og de andre har rett i at yngelen er veeldig små! så dem som små "hår" som hang fast på filteret og glasset. men, som sagt tidligere eter de microfòr, hvilket jeg ikke hadde, å vips.
yngel borte!

men det er nok den mollyen som er skyldig ja.
Tilfeldig bekjentskap
© Marianne Hovde
Reklame for plussmedlemskap