Hjelp til opdrett av Orange Aulonocara

Hei
Min Orange Aulonocara har nettopp lagt yngler.
Disse kom for et par dager siden. Hunnen bare la dem i en grop.
Har aldri vært borti dette før så jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre nå.
Har kjøpt en sånn plastikk boks til å ha yngelet i på aquarie sjappa men de kunne ikke hjelpe meg.
Hva skal jeg gjøre?
Har noen Tigerbarbe som virker veldig iverige på å spise dem opp men hunnen og hannen passer godt på dem.
Hjelp
Gratulerer!
At hun har lagt de i en grop er normalt. Det er slik de gjør det i naturen. Jeg ville tatt de oppi den yngelboksen hadde jeg vært deg vist du ikke har et ekstra kar de kan gå i?. Vist ikke så risikerer du at de blir spist av de andre. Ivertfall når de begynner å svømme rundt. Du har ingenting å tape på å prøve. Husk å gi de minimalt med mat ofte den første tiden. Gi tilbakemelding på hvordan det går.

Lykke til!
Takk
Tusen takk for tipset
Skal gi en tilbakemelding hvordan det går
Bare hyggelig det vet du. Bare spør vist det er noe du lurer på videre.
Mikroorm?
Hei Tommy! Kan sende deg en startkultur med mikroorm, hvis du vil? MalawiThomas - kan disse aulonocara-babisene spise dette? Har planer om å fóre mine egne ny-spyttede aulonocara med mikroorm så snart plommesekken er bortevekk. Håper det går...
Hvorfor har hunnfisken lagt dem i en grop? Har hun spyttet i en grop? Har selv Aulonocara "Rød Rubin" og hunnfisken har akkurat spyttet 15 småtroll.
Ypperlig fòr det. Artemia er noe som får dem til å vokse fort i tillegg til mikroorm. Er jo slikt de har som daglig kost i vill tilstand. Regner med at hun har spyttet i leksgropen som de har laget seg. Mange som bruker dette som yngelgrop også. Må jo gratulere deg også da med yngel.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap