Hva er det med denne Black mollyen? Nesten helt sprengt og litt hvit baki

Har en Black mollyhun som er helt sprengt! Hun er rundere enn en klinkekule, litt mindre enn en golfball. Vet ikke om hun er gravid, hun har vært gravid maaange ganger før, men hun har aldri vært så stor.

Hun er litt hvit baki, altså i rompa :P

Er det sykdom eller er hun bare gravid?

Bildene er veldig dårlig, for lyset i vinduene kom på bildet. Tok bildet med mobil, fant ikke digitalkamera!
det der ser ikke ut som graviditet!!
isåfall må du belage deg på ett steika stort kull!
men ingen av mine levendefødene som jeg har hatt i mitt liv har sett slik ut når de har "klekt ut"!
hmm.. kan det være forstoppelse?
ser ikke ut som om skjellene står ut.. gjør de det?
den var skikkelig feit!
Nei, skjellene er helt i orden! Hun har aldri vært så rund! Hun er ca. 7-8 cm. Kan jo være forstoppelse, men da hadde hun vel ikke vært så rund!?! Noen som vet hva det er?
Først må jeg si at disse bildene er veldig vanskelig å tolke, så det er fullt mulig jeg tar feil... Må derfor ha tilbakemelding for å kunne si med sikkerthet.
Kunne du ha lagt ut et bedre bilde? Hvis du tok det med telefonen din, så er det mulig du kan gå inn i innstillingene på telefonen og justere billedoppløsningen.

Hvis det hvite ser ut som om det stikker ut gattåpningen, så kan det være framfall av innvoller, f.eks etter en hard fødsel. Det kan også hende at hun har est så fort ut i buken (p.g.a sykdom) at hun har sprukket av den grunn. Jeg har sett dette i en mye mildere form, og da klarte fisken å få invopllene på plass selv. Men dette ser ut som om det er mer alvorlig, og da vil fisken bare lide mer og mer. Hvordan oppfører fisken seg? Spiser den? Svømmer den rundt som vanlig?
Hun ser helt frisk ut!
Hun oppfører som om hun er gravid, sånn at hun gjemmer seg litt og står litt i ro. Men det har hun bestandig gjort når hun har vært gravid.
Hun har bare litt hvitt rundt åpningen, men det tror jeg er fordi hun er så tjukk. Guttene flørter enda med hun, og hun svømmer i fra dem hvis de plager henne mye!

Jeg kan prøve å ta et nytt bilde med digitalkameraet, men hun gjemmer seg i de plantene som ligger å flyter. (noen planter ligger å flyter fordi yngelen skal kunne gjemme seg og for at de liker å føde inni der)
Spiser den?
På bildet ser det nemlig ikke ut som om det er litt hvitt rundt åpningen, men en hvit pose som henger ut gattåpningen.
Endrer det seg?

Når en fisk er syk, vil den også ha den oppførselen som du beskriver. Spiser den uten å spytte ut, så kan det være et godt tegn. Spiser den ikke over på over ett døgn, så er det et dårlig tegn. Uansett så er det noe som ikke stemmer her, og jeg tror ikke dette vil fikse seg selv... Men som sagt... Må ha bedre bilde og mer info... Flytt litt på flyteplantene hvis det kan hjelpe til å få tatt et bedre bilde.
Det henger ikke noe ut av åpningen. Hvis du ser på bilde 2, så er det bare en Platy som er bak den.

Skal nå prøve å ta bilde.
Ja, men da stiller jo saken seg anderledes... Nei, på min skjerm, var det helt umuløig å se. Beklager
Flere bilder ;)
Veldig dårlige bilder, men det var fordi hun rørte så mye på seg akkurat da!

Bilde 1: Veldig vanskelig å se at det er en fisk, men der ser du hvor rund hun er. Du ser Black mollyen forfra. (det hvite på bildet er bare lys)

Bilde 2: Black mollyen fra siden

Bilde 3: Fra siden, tok dette for å vise hvor stor magen er.
sier bare stakkars deg vis hun skal føde da får du en del unger hehe.

Hehe, det blir nok bra mange da

Men de fleste barna blir vel spist før jeg får fanga dem
Noen som vet hva det feiler den?
Min blac molly hun blir enorm som høygravid (om en kan kalle en fisk det..) hun blir nesten firkanta i fasongen og får en hvit flekk i gattet rett før hun føder. Hun har hatt over 40stk unger i forrige kull !
det er vel ikke en umulighet at hun er gravid da.. men hun er så veldig veldig tykk! :P
isåfall er det kanskje noe annet i tilegg til graviditeten?

holder fortsatt en knapp på forstoppelse...
Hun er nå dø!

Tror det var bukvannsott!

Veldig trist! Største Black mollyen jeg har hatt!

Synd at hun døde, Fiskeelsker.
det var synd
mistet selv 4 av mine black molly

det er synd

R.I.P til din fisk
Tilfeldig bekjentskap
© O.j.Brett
Reklame for plussmedlemskap