Tam Alna i Oslo

Var innom Tam Alna i dag. Stor butikk. Tok en kikk på alle akvariene der. Mye fisk, men mange kar med døde fisk og mugg/sopp. Det var et kar der med noen slamkrypere og eremitt kreps.........stakkars "karer". Vannet stod helt stille, det var en fæl snærk oppå vannflaten, og matskålen var full av muggent, og råttent for. Mange kar hadde fullt av alger på glasset, og Malavi og Tanganika karene var tåkete og ufyselige. Saltvanns karene var helt tomme for fisk. Det så nesten ut som om butikken hadde gitt helt fa........ i å vedlikeholde enkelte av dem. Bedrøvelige saker. De holdt også på å sette i stand dette store kjempe akvariet. Det skal åpne den 26 April. De begynner helt klart, å få dårlig tid, det bør jo kjøres inn, for fiskens skyld? Ellers så var luften full av allergi fremkallende partikler fra pelsdyrene, så jeg måtte bare komme meg ut der i fra. Dette var en bedrøvelig opplevelse. Den butikken har mye å ta tak i/rette opp. Et ventilasjons anlegg for pelsdyrene, bør de så snart som mulig, få på plass, ellers driter jeg i hele sjappa, for da kan ikke jeg være der. Allergikere kan jo ikke røre seg i det byggget, sånn som det er, dørene inn dit står på vidt gap. Tropehagen Zoo, får se å skjerpe seg!!!!!!!!!!

Sto det ikke lapp på saltvannskarene at disse var i innkjøring?
Det lappen sto der da vi var innom sist, og det er nok årsaken til at karene var tomme :0) De har ikke hatt fisk i karene enda.
MC Darup
Sto det ikke lapp på saltvannskarene at disse var i innkjøring?

Nei, det gjorde det ikke. Det så mere ut som om de karene var oppgitt, og forlatt. Men kansje lappen om innkjøring var falt av? Ikke vet jeg. Jeg har vært en del på Akvarie magasinet, og der er karene i en helt annen stand enn dette.
Inaktiv bruker
Tom tank
Allergikere kan jo ikke røre seg i det byggget, sånn som det er, dørene inn dit står på vidt gap. Tropehagen Zoo, får se å skjerpe seg!

enig med deg....hadde vært et topp butikk for akvarister som itillegg er allergikere...

Tom tank
[QUOTE=MC Darup] Sto det ikke lapp på saltvannskarene at disse var i innkjøring?

Nei, det gjorde det ikke. Det så mere ut som om de karene var oppgitt, og forlatt. Men kansje lappen om innkjøring var falt av? Ikke vet jeg. Jeg har vært en del på Akvarie magasinet, og der er karene i en helt annen stand enn dette.

Det sto med tusj på akvariene at de var under innkjøring, er bare å se litt bedre..

Ang størrelsen på stor karet så er det såppas stort at det tar litt tid for vannverdier å få følger.. Men de har sikkert en eller annen løsning når det gjelder pumper, finnes flere steder hvor man kan kjøre inn en pumpe.. Men god tid på å få det istand har de ikke nei, blir nok overtid på noen der regner jeg med..

Ang ventilasjon, du har tydeligvis ikke sett ventilasjonsrommet og bare gjetter at det er dårlig ventilasjon.. Er ikke lett å få et helt lukket miljø rundt pelsdyrene, dessverre så blir det kjedelig for alergikere..
M-K
[QUOTE=Tom tank][QUOTE=MC Darup] Sto det ikke lapp på saltvannskarene at disse var i innkjøring?

Det sto med tusj på akvariene at de var under innkjøring, er bare å se litt bedre..

Ang størrelsen på stor karet så er det såppas stort at det tar litt tid for vannverdier å få følger.. Men de har sikkert en eller annen løsning når det gjelder pumper, finnes flere steder hvor man kan kjøre inn en pumpe.. Men god tid på å få det istand har de ikke nei, blir nok overtid på noen der regner jeg med..

Ang ventilasjon, du har tydeligvis ikke sett ventilasjonsrommet og bare gjetter at det er dårlig ventilasjon.. Er ikke lett å få et helt lukket miljø rundt pelsdyrene, dessverre så blir det kjedelig for alergikere..

Nei, det stod nok ingen meldinger med tusj på de karene, hvor har du det fra?

Gjetter? Hva er det du prater om??? Når det gjelder ventilasjon, så trenger vel ikke jeg å se det, for å finne ut av at det er for dårlig? Å lage effektiv ventilasjon i et dyre rom, er nok ingen sak, det er bare å gjøre det. Hva vet du om ventilasjon? Gjetter du? Jeg kan lage ventilasjon der, så både dyr og folk får bakover sveis. Det bør absolutt ikke bli kjedelig for allergikere, snarere tvert i mot. Når andre butikker klarer det, så kan vel Tam Alna også, eller hva?
Tam alna karet
Var innom Tam Alna i dag. Der sto det en kar inni det store karet, og malte bunn og vegger. Kansje de er i gang med å fullføre karet. Jeg spørte ikke, så jeg er ikke sikker. I så fall, ganske så forsinket åpning. Nesten latterlig.
Tam alna karet
Åpnet i 28.2.08. ca 1 år forsinket. men det blir nok bra. Nå er det to paroonhai og en liten redtail catfish. Blir nok mye kult i det, etterhvert som det blir innkjørt.
Tom tank
Jeg syntes du nå skriver side opp og side ned her med kritikk om tam alna.

Har de gjort deg noe? Føler du deg såret og vil snakke om det?

Selv syntes jeg butikke er trivelig jeg. Ser de har noe sykdom noen ganger. Men de har også et stort utvalg av fisk man ikke får tak i andre steder.

Og selv om du vil montere en jetmotor av et ventilasjonaanlegg på ene siden for og blåse ut alt støv, er det mulig andre ikke liker og få støv slengt i trynet hver gang de går inn.

Og skulle det være så ille er det jo ingen som maser om å få deg på besøk. Ser at du tydligvis også stadig er innom siden du kommer med løpende oppdatering om det store akvariet.

Personlig lurer jeg på om jeg hadde kastet deg ut om du kom innom. For nå vet jeg ikke hva du jobber med. Men ingen liker vel å få besøk av noen som bare slenger med dritt og kritiserer alt de gjør. Eller klapper du deg selv på ryggen hver gang noen kommer og slenger med leppa om alt du gjør?

Selv har jeg ikke allergi, regner også med noen lyder av dyr når jeg er i en dyrebutikk, og skjønner at uforutsette ting kan skje så alt ikke går på skinner. Og syntes selv at mye kritikk godt kan holdes for seg selv som er personlig mening.
Er ganske så enig med deg alfen50. Kan ikke skjønne hvorfor så mye negativt skal rettes mot denne butikken. Alt kan ikke bli ferdig på en gang.

Selv var jeg der for 3 mnder siden for å titte og jeg koste meg fælt med denne butikken. Relativt greie priser og MYE fisk. Utstyr manket det heller ikke på.

Mvh Linka
Denne butikken fortjener ikke sånn kritikk jeg var der i vinterferien sammen med ungene. Vi syns at dette er en av de beste butikkene vi har vært i. Vi fikk mye hjelp av dem som jobbet der. Jeg kjøpte ikke noe fisk men vi var å så på akvariumene jeg kan ikke si at jeg reagerte på noe alt så fint ut. Dem har også bra utstyr til hunder. Men den fineste butikken vi var i var på Haugenstua.( Så en ting til hvis du syns den butikken var dårlig så får du dra til epa sentret det er det værste jeg har sett.)
Er selv veldig allergisk mot mange pelsdyr. Har vært mange ganger innom Tam Alna, da jeg jobbet i området inntil for kort tid siden. Lunsjen var da mye mer fristende å tilbringe kikkende i et av de mange karene enn i en trang kantine med dårlig luft. Selv har jeg aldri fått noen allergiske problemer eller antydninger etter jeg har vært der. Jeg kan ikke forstå at TAM Alna skulle skill seg ut i negativ retning på dette området.

Jeg har noen ganger reagert på noe død fisk i enkelte av karene, men av alle dyrebutikkene jeg har vært i mer enn én gang kan jeg ikke komme på noen som ikke har hatt døde fisk.

Servicen jeg har opplevd i denne butikken er i alle fall upåklagelig. Noen er mer kunnskapsrike enn andre, selvsagt, men jeg har et godt inntrykk av de ansatte. Ikke føler jeg noe kjøpepress heller når jeg er der, og det er noe jeg setter enormt stor pris på. Jeg merker stor forskjell på butikker hvor det er ansatt "butikkselgere" fremfor "butikkmedarbeidere". Jeg vet hva jeg foretrekker...
Gode priser hos tam alna
Til og være en ordinær butikk så har Tam Alna ganske gode priser på fisk. Spesielt malawi ciklider. Var innom butikken her om dagen og fikk fortalt at de skulle kutte ned på Malawi og heller satse på saltvannsakvarium. Dette var en liten skuffelse

En positiv ting med besøket var at jeg fikk tak i to "gravide" Pseudotropheus Acei. Den ene fødte faktisk dagen etter

Synd at Malawiene går på bekostning av saltvann

Ray
Synd at Malawiene går på bekostning av saltvann:(

Nope, det er helt konge! Saltvann ruler
Jeg vil se bilde av showkaret. Noen som tar oppdraget?
Mellom og sør amerikanere
Det som er helt konge er at de har så mye fisk som ikke er vanlig i andre butikker. Masse mellom og sør amerikanere der.

Både vieja og geophagus og annet moro. Så får alltid lyst til og kjøpe noe ny fisk når jeg er der. Men må jo alltid huske at jeg egentlig ikke har plass. Men ikke like lett alltid.

Forstod det slik at det blir en og en halv reol med saltvann nå fremover. Dette er vel en halv reol mer enn hva det er nå. Er vel hip og trendy med saltvann for tiden. CRAP!

Uansett så er dette den beste akvariumsbutikken jeg har vært innom
Dyrt for
Var innom og kjøpte noe dyrt for forleden dag. Algespisere sto det på lappen. Men hos meg er det tydligvis noen fisk som er litt større og ikke så nytten i det hele, så de spiste dem opp alle sammen.

Så istedet for en billig algespiser ble det dyrt for. Men noen ganger går jakten etter og bli kvitt alger langt, så alt må prøves.

Men når det gjelder diverse annet en fisk, da steiner og alt slikt har de også en veldig god pris i forhold til mange andre.

Så må jo ta en tur en gang i blandt selv om det er langt. Og vanskelig og gå ut uten og kjøpe noe.
Kesol
Jeg vil se bilde av showkaret. Noen som tar oppdraget?

Jeg vil også se bilder! Hvor stort er eglentig dette akvariet?
Siden en mann kan stå nedi det regner jeg med at det er relativt stort!!
Hvilke fisker går nedi det?

Skulle ønske jeg hadde mulighet for å titte innom butikken!
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap