Tigermalle, noen som vet hva det er?

Lurer på hvilke fisk jeg har i tanken min. De på dyrebutikken kalte den for tiger malle. Den er brun, har ikke skjell på kroppen, har barter som jeg kaller det for. Den har også en del brune prikker på kroppen. De er vanskelige å ta bilde av da de er kun aktive om natten. Har to stykk av desse. Er noen år siden jeg kjøpte desse fiskene. Har søkt på fiskebasen men finner ingen fisk ved navnet tiger malle. Har ikke mer å gå etter enn d. Noen som vet hvilken fisk jeg mener?
Det er nok ingen som ligner på den noen av de linkene jeg har ikke klart å funnet den fisken noen ander steder. Har heller ikke sett den igjen i butikene. Hvis jeg klarer det etter mørkets frembrudd i tanken min så skal jeg prøve å ta et bilde av fisken. Kanskje det er noen som kjenner den igjen på bilde å kan si meg hvilken fisk det er
Er det en sugemalle i det hele tatt? Hvis ikke kan det jo være en annen type malle, f.eks. en eller annen synodontis.
Denne kansje? Panaque sp. L002
kalles også for

"L002 Tiger peckoltia."

er det noe lignende denne mon tro
tenker med engang på synodontis multipunctatus , eller noe i den dur kalles for gjøkmalle,pga av formeringsmåten den har,..(legger eggene sine hos diverse cichlider)har sett den med navnet tigermalle før,..

har 2 stk av den selv,.. fin fisk

sorry for at bildet ikke er av det beste,..dårlig lys i tanken fortiden
Her er en artikkel om en tigermalle... Eller rettere sagt King Tiger Pleco
den er litt lik den filator har på bildet men det er ikke den mallen. Den har en bredere munn, mindre prikker på den og selve grunnfargen på fisken er svak anntydning til at den er brede striper men en lys brun farge å en mørkere brun farge. Det er ingen sugemalle. Så det er heller ikke king tiger pleco..
kan det være gjøkmalle? eller denne?
det er ingen av de fiskene der. skal se om jeg ikke får tatt et bilde av fisken kanskje det blir letter å identifisere den da.
Samme problem her
Svigerfamilien min har også en malle som het tigermalle..

Den er mørk uten særlig mønster,har et par små og ett langt skjeggstrå på hver side og høy ryggfinne.Har heller ikke fått tatt bilde for den gjemmer seg hele dagen..
nei,er nok ikke den..men ligna litt med det skjegget.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap